۱۸۷۹ هکتار از اراضی حریم پایتخت به شهرداری تهران تحویل داده شد

۱۸۷۹ هکتار از اراضی حریم پایتخت به شهرداری تهران تحویل داده شد

www.BanaNews.irیک هزار و ۸۷۹ هکتار از اراضی حریم پایتخت با هدف توسعه فضای سبز و جنگل کاری از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به شهرداری تهران تحویل داده شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، عصر دیروز (چهارشنبه) در مراسمی که 'علی آقامحمدی' قائم مقام معاون اول رییس جمهوری در امور اقتصادی، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاون عمرانی استاندار تهران حضور داشتند، تفاهم نامه تحویل این اراضی در محل شهرداری ناحیه ۶ منطقه یک تهران مبادله شد.

این اراضی که در سه منطقه یورچشمه، سوهانک و حصارک در دامنه جنوبی البرز و ارتفاعات شمال شهر تهران قرار دارند، برای اجرای عملیات جنگل کاری و فضای سبز براساس اسناد فنی و اجرایی که سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اداره کل منابع طبیعی استان تهران تنظیم کرده اند، در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، تمامی این اراضی دارای سند مالکیت به نام دولت هستند و در مجموع قابلیت عملیات جنگل کاری و بیولوژیکی در سطح یکهزار و ۱۰۰ هکتار از این اراضی وجود دارد.

تحویل اراضی حوزه های مشرف به شهر تهران پس از تهیه طرح جامع حفاظت و احیای منابع طبیعی شمال شهر تهران و شمیرانات در قالب تهیه سندهای فنی و اجرایی حوزه های مذکور انجام می شود که نخستین مرحله آن در سه حوزه یورچشمه، سوهانک و حصارک به شهرداری تهران انجام شد.

این برنامه در قالب تفاهم نامه شهرداری تهران و وزرای مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی انجام می شود و به گفته مسوولان در مناطق دیگر پایتخت نیز انجام می شود.

 

 

    نظرات