اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی راهها در سال جاری

اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی راهها در سال جاری

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه و ترابری اعتبارات استانی ادارات کل راه و ترابری در سراسر کشور را حدود ‌٢۵ درصد عنوان کرد و گفت: در سال ‌٩٠ حدود دو هزار و ‌٢٠٠ میلیارد ریال اعتبارات ملی و نیز ‌۴ هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی جهت بهسازی راهها منظور شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی زاده در جلسه شورای حمل و نقل استان سمنان افزود: سعی سازمان راهداری بر این است که از منابع دیگر بودجه بهسازی راه‌های کشور را به هشت میلیارد ریال افزایش دهد.

وی همچنین از ورود ‌۶٠٠ دستگاه ماشین آلات جدید راهداری از سال ‌٨٧ ، به سیستم راهداری کشور خبر داد.

معاون وزیر راه و ترابری سهم راههای استان سمنان را از اعتبارات ملی خوب عنوان کرد و افزود: در سال ‌٩٠ نیز اعتبارات ملی خوبی جهت بهسازی و ایمن سازی محورهای استان منظور خواهد شد.

عباس رهی، استاندار سمنان نیز در این جلسه با ذکر قرارگیری استان سمنان در مسیر زیارتی بارگاه مقدس امام رضا(ع) و عبور هموطنان از این استان جهت عزیمت به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به مسیر خطی استان سمنان ضرورت توجه و اختصاص اعتبارات ویژه به استان سمنان وجود دارد.

عباس رهی همچنین خواستار افزایش کیفیت و مقام سازی پروژه‌های عمرانی و نیز ایجاد تسهیلات ویژه جهت سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین راهی شد.

رجب قربانپور، مدیرکل راه و ترابری استان سمنان نیز در این جلسه با ذکر قرارگیری ‌٨ درصد بزرگراههای کشور معادل ‌٧/٢ کیلومتر در استان سمنان خاطرنشان کرد: ‌۵۵۶ کیلومتر از مسیر ترانزیتی تهران – مشهد در استان سمنان واقع است و هموطنان ‌٢۶ استان کشور جهت عزیمت به مشهد از استان سمنان عبور می کنند.

رجب قربانپور استان سمنان را سومین استان کشور از حیث اختصاص بودجه‌های ملی سازمان راهداری دانست و خاطرنشان کرد: وزارت راه و ترابری سرمایه گذاری خوبی در چند سال اخیر در راههای استان سمنان کرده است.

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان به فعالیتهای ایمن سازی محورهای استان اشاره کرد و خواستار اختصاص بودجه جهت ارتقاء محورهای استان شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از مرمت و احیاء ‌١٧٠ پل بزرگ محورهای ارتباطی کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده، در بازدید از محورهای استان سمنان با ذکر این مطلب افزود: در سطح کشور حدود ‌٣٢٨ هزار دستگاه پل با طولهای مختلف وجود دارد که طول کلی این پلها معادل ‌١۵٢٨ کیلومتر است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پلهای با دهانه بالای ‌١٠ متر در کشور ‌۶ هزار و ‌١٠٢ دستگاه و با دهانه ‌٢٠ متر یا بیشتر دوهزار و ‌٨٣۵ دستگاه است که عدد سلامت متوسط برای پل‌های بزرگ هم اکنون حدود ‌٧۴ است و این بدان معناست که پلهای بزرگ ما در سطح کشور بالغ بر‌٢۶ درصد سلامت خود را از دست داده‌اند.

وی اقدامات اجرایی نگهداری پل در کشور را شامل عملیاتی کردن سیستم مدیریت پلهای کشور (BMS) ، تعیین عدد سلامت پلهای بزرگ، اولویت بندی در مقاوم سازی، تعمیر پلها و انجام بازرسیهای میدانی عنوان کرد.

معاون وزیر راه و ترابری، تعمیرات اساسی پلهای بزرگ و سایر ابنیه فنی در سال جاری را در اولویتهای سازمان راهداری کشور دانست و تصریح کرد: در سال گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، دو هزار و ‌٢٠٠ میلیارد ریال در راههای شریانی کشور هزینه کرده است.

افندی زاده اذعان کرد: این اعتبار از طریق قراردادهای منعقد شده محوری مابین یک یا چند استان کشور در سازمان راهداری و یا ابلاغ مستقیم به ادارات کل راه وترابری استانها صورت پذیرفته است.

وی همچنین افزود: فعالیتهای سازمان راهداری کشور در امر بهسازی و روکش آسفالت محورهای شریانی شامل اجرای آسفالت پلیمری، متخلخل، ماستیک، اجرای مخلوط های آسفالتی با قیرهای امولوسیون اصلاح شده اجرای بازیافت گرم و سرد و اجرای لایه آسفالت سرد با قیر امولوسیون است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دیگر اقدامات انجام شده در سال ‌٨٩ سازمان راهداری را بهسازی و روکش آسفالت یک هزار و ‌١۴٠ کیلومتر بزرگراه و آزادراه، دو هزار و ‌۶۵٠ کیلومتر راههای اصلی و دو هزار و ‌۵٠٠ کیلومتر راههای فرعی عنوان کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: درزگیری محورها با قیر پلیمری به میزان ‌٩۶٠ هزار متر طول و اجرای ‌١٢ میلیون و پانصد هزار متر مربع عملیات حفاظتی رویه راهها از دیگر اقدامات سال گذشته بوده است.

افندی زاده با بیان اینکه، ‌۴٧۵راهدارخانه فعال در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به گستردگی و طول راههای کشور نیاز با احداث ‌٣٧۵ باب راهدارخانه در راههای کشور است.

شهریار افندی زاده در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: سن متوسط ناوگان راهداری کشور در ابتدای سال ‌٨٧ ، حدود ‌١٨ سال محاسبه شد که با تلاش و پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و ادارات کل راه و ترابری به حدود ‌١۵ سال کاهش یافته است.

وی بازسازی و راه اندازی ‌۴٧٠ دستگاه ماشین آلات راهداری در ادارات کل راه و ترابری کشور ظرف سالهای ‌٨٧ الی ‌٨٩ را از جمله اقدامات اجرایی در زمینه نوسازی و بهسازی ماشین آلات عنوان کرد.

معاون وزیر راه و ترابری خاطرنشان کرد: با نوسازی ناوگان راهداری اهدافی از جمله کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی و کاهش اثرات زیست محیطی، کاهش هزینه تغییرات، آماده به کار بودن دستگاهها در پروژه‌ها و حوادث غیرمترقبه، افزایش توان دستگاهها با توجه به مصرف سوخت ثابت و نیز افزایش انگیزه کارکنان در سرما و گرما و در نتیجه افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حاصل می گردد.

افندی زاده تصریح کرد: ایجاد گشت‌های شبانه روزی راهداری مجهز به GPS ، بیسیم و سایر تجهیزات کاربری و بازرسی و نظارت به راههای کشور در مواقع حساس و ضروری از جمله اقدامات سازمان راهداری در زمینه ماشین آلات راهداری است.

وی همچنین اظهار داشت: در زمینه اجرای عملیات راهداری زمستانی نیز اقداماتی ازجمله بکارگیری تجهیزات خاص نظیر نمک پاش ، تیغه برفروب و خودروی برفخور و استفاده از سیستم های هوشمند به منظور پاشش مواد که صرفه جویی در مصرف نمک و کاهش آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد، صورت می گیرد.

 

 

    نظرات