بزرگ‌ترین پروژه مسکونی صنعتی‌سازی بوشهر در دیلم

بزرگ‌ترین پروژه مسکونی صنعتی‌سازی بوشهر در دیلم

www.BanaNews.irمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: بزرگ‌ترین پروژه مسکونی صنعتی‌سازی استان بوشهر در شهرستان دیلم با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال در حال اجراست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابراهیم فرزانه چهارشنبه شب در بازدید از پروژه‌های مسکونی شهرستان دیلم اظهار داشت: پروژه‌های مسکن مهر دیلم به تعداد ۵۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار است که ۳۰۸ واحد آن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجراست.

وی بیان کرد: این پروژه بزرگترین پروژه صنعتی‌سازی در استان بوشهر است که با سازه‌های سیستم ۳d پانل طراحی و اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: اعتبار بانکی این پروژه معادل ۱۲۵ میلیارد ریال است که برای هر واحد ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

فرزانه در بازدید از پارک چهار روستایی گفت: اعتبار این پارک معادل ۶۱۹ میلیون ریال از اعتبارات استانی برآورد شده و در مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع ساخته می‌شود.

وی عنوان داشت: پارک بین‌راهی چهار روستایی شامل فضای تجمع، فضای تجاری و فضای سبز روستایی شامل درختکاری و چمن، فضای بازی کودکان و سرویس بهداشتی است و در این پروژه حتی‌الامکان از مصالح سنتی و بومی استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در ارتباط با عملکرد این اداره کل در سال گذشته با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه سال ۸۹ تعداد ۷ هزار سهمیه برای معرفی به بانک‌های عامل تهیه شد، عنوان داشت: تاکنون هفت هزار و ۴۵۳ مورد پروانه ساختمانی اخذ شده و تعداد ۷ هزار و ۲۷ مورد را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، فرزانه افزود: هم اکنون ۵ هزار و ۷۱۰ مورد از این پرونده‌ها عقد قرارداد شده و ۴ هزار و ۹۹۸ مورد نیز مرحله اول کار یعنی تا فونداسیون را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه این وام‌ها در چهار قسط پرداخت می‌شود، گفت: ۳ هزار و ۶۸۴ مورد دیگر در مرحله دوم کار قرار دارند که به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

در این جلسه حجت‌الاسلام حسینی‌بوشهری امام جمعه دیلم نیز مستقل شدن بنیاد این شهرستان را گامی موثر برای برطرف کردن مشکلات مسکن جوانان دانست و از فرماندار، مدیرکل و سرپرست جدید بنیاد مسکن شهرستان دیلم خواستار هماهنگی و همدلی برای برطرف کردن مشکلات مسکن و اجرای بهینه طرح‌های هادی روستایی شد.

 

    نظرات