سخنرانی مدیر امور آبفای ارومیه قبل از خطبه های نماز جمعه قوشچی

سخنرانی مدیر امور آبفای ارومیه قبل از خطبه های نماز جمعه قوشچی

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب ارومیه، مهندس سیدپور، مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه پیش از خطبه های نماز جمعه قوشچی به ایراد سخن پرداخت و پس از اقامه نماز جمعه با مردم شهر شهید پرور قوشچی دیدار و به مشکلات و درخواست های آنان رسیدگی کرد.

مهندس سیدپور، مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قوشچی ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه محترم شهر قوشچی از اینکه این فرصت را در اختیار امور آب و فاضلاب ارومیه قرار داده اند گفت : بیش از ۷۰ درصد کره زمین را منابع آبی تشکیل می دهد و از این منابع آبی حدود ۵/۹۷ درصد آب شور و صرفاً ۵/۲ درصد آب شیرین می باشد که از این مقدار اندک نیز ۶۹ درصد به صورت یخچالهای طبیعی می باشد که در دسترس بشر نبوده و فقط ۳۱ درصد آب شیرین در اختیار بشر امروزی است.

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه در ادامه جهت شفافیت و اهمیت صرفه جویی در مصرف آب نگاهی به شرایط آب در دنیا، کشور، استان و شهر قوشچی نمود و افزود میانگین مصرف در قوشچی برای هر فرد به طور متوسط ۱۹۰ لیتر در شبانه روز می باشد، که با توجه به شرایط اقلیمی بایستی در حدود ۱۳۵ لیتر در شبانه روز باشد، لذا با کاهش میزان مصارف غیر ضروری آب می توان از هدر رفت آب جلوگیری کرده و به میانگین مصرف استاندارد نزدیکتر شد.

مهندس سیدپور با توجه به شرایط تامین آب شرب شهر قوشچی گفت : صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب وظیفه همگانی است و مربوط به یک اداره و یا سازمان خاصی نمی باشد.

وی افزود : تامین آب آشامیدنی شهر قوشچی از طریق سه فقره چاه تامین میشد که با توجه به مشکلات و عدم آبدهی دو فقره از چاه های موجود، مقدمات اولیه جهت حفر چاه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی فراهم و در آینده ای نزدیک چاه جدید حفر و تجهیز خواهد شد، با قرار گرفتن این چاه در مدار بهره برداری طرح تامین آب شهر قوشچی، میزان تولید آب در این شهر افزایش خواهد یافت.

ایشان افزودند : با درخواست مردم شهید پرور شهر قوشچی، شبکه فاضلاب مدرن در حال مطالعه می باشد و پس از پایان مطالعه و تخصیص اعتبار در برنامه کاری سالهای آتی شرکت قرار خواهد گرفت.

پس از ایراد خطبه ها و اقامه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عباسی، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر قوشچی، مهندس سیدپور، مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه با مردم شهر شهید پرور قوشچی دیدار و به مشکلات و درخواست های آنان رسیدگی کرد.

پخش بروشورهای روشهای صرفه جویی در مصرف آب، یخ زدگی کنتور آب و روش های جلوگیری از آن، و تقدیر و تشکر از پیمانکار اداره آب و فاضلاب شهر قوشچی با توجه به درخواست اهالی و امام جمعه محترم با اهدای کارت هدیه از دیگر برنامه های حضور در نماز جمعه شهر قوشچی بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات