برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران پدافند غیرعامل صنعت اب و برق جنوبشرق کشور

سرویس خبری افشان: نشست شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران پدافند غیرعامل صنعت اب و برق جنوبشرق کشور  شامل استان های سیستان و بلوچستان هرمزگان و خراسان جنوبی و کرمان در محل شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد.

در این نشست شورای هماهنگی و انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمان اظهار داشت: اهمیت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران  در استان کرمان بسیار بالاست زیرا ۲۳ مورد از موارد بحران در این استان وجود دارد و همچنین استان کرمان معین استان های همجوار است.

علی اصغر نصرالهی  افزود: خوشبختانه وضعیت تولید برق در استان کرمان در حال حاضر در شرایط خوبی  است و طراز تولید و مصرف استان در حال حاضر مثبت است که تا سال ۹۹ ادامه می یابد اما با توجه به صنعتی شدن استان تولید برق باید افزایش پیدا کند اما در بخش آب  با مشکل شدید مواجه هستیم و نسبت کمبود تولید آب در مناطق شهری ۲۴ درصد و در مناطق روستایی ۴۰ درصد است که نیازمند توجه جدی مسئولین است.

وی همچنین به اهمیت پدافند غیرعامل به خصوص در صنعت آب و برق  به عنوان یک اصل اساسی تاکید کرد .

در این جلسه معاون دفتر بحران وزرات نیرو طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که  استان کرمان در بحث پدافند غیرعامل جز استان های پیشرو است  مجموعه صنعت آب و برق نیز در بحث پدافند غیرعامل پیشرو است و تلاش کرده ایم خدمات به مشترکین صورت مطلوب و مستمر ارائه شود.

جلال جهان بخشی افزود: با توجه به اهمیت بسیار بالای آب و برق که جز محوری ترین نیازهاست؛ صنعت آب و برق دارای مسئولیت بسیار خطیری است و در زمینه مدیریت بحران که از سال ۸۲ مورد توجه قرار گرفت شاهد حرکت رو به جلو در همه زمینه ها هستیم.

وی گفت:  هدف ما تغییر رویکرد از حادثه محوری به سمت رویکرد پیشگیری است و باید برای کاهش آسیب ها و سطح خسارات پیش از حادثه  مسائل را پیش بینی و پیشگیری کنیم و حداقل هایی را در زمینه پیشگیری فراهم کنیم .

معاون دفتر بحران وزرات نیرو بر اهمیت مساله ضمن تاکید بر مساله فرهنگسازی گفت:  مساله جلوگیری از اسراف از جمله مواردی است که در دین اسلام بارها بر آن تاکید شده و در صورت مدیریت مصرف صحیح و فرهنگسازی کشور با مشکل کمبود آب و برق مواجه نخواهد بود بنابرین این مساله باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد .

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان ضمن قدردانی از همکاری مدیران صنعت آب و برق در بحث پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل دارای ۳ وظیفه است: کاهش آسیب پذیری در برابر جنگ و تهدیدات امنیتی،  مقابله با تهدیدات نوین سایبری زیستی پرتویی اقتصادی و ...و آموزش و فرهنگسازی آحاد مردم

پیمان سلاجقه گفت: در میان کارگروه یازده گانه پدافند غیرعامل کارگروه  انرژی و آب دارای سطح اهمیت بسیار بالایی است.

وی اظهار داشت خوشبختانه استان کرمان در زمینه پدافند غیرعامل دارای تجربیات بسیار خوبی است و امیدواریم در سایر استان ها نیز اقدامات شایسته ای انجام گیرد.

سلاجقه گفت الویت بندی  پست ها، سدها، تصفیه خانه ها و مخازن بر اساس پدافند غیرعامل در استان انجام شده است و همچنین  بازدیدهایی از زیرساخت ها با همراهی نیروهای امنیتی و نظامی به منظور مشاوره انجام شد و بسیاری از مسائل برطرف شد و خواسته ما این هست وزارت نیرو الزاماتی را در خصوص تاسیسات خود اعلام کند.

وی همچنین به برخی از عملکردهای پدافند غیرعامل استان  از جمله بحث برق اضطراری، انجام رزمایش، توجه به بحث امنیت سایبری در صنعت برق و بحث بیوتروریسم در صنعت آب اشاره کرد.

همچنین در این جلسه مدیر کل بحران استانداری کرمان گفت: استان پهناورترین استان ایران است و ۲۳مورد از موارد بحران در این استان موجود است.

وی افزود: زلزله، سیل و گرد و غبار از جمله مخاطرات طبیعی هستند که استان کرمان  با آن دست به گریبان است اما اقدامات خوبی نیز در این زمینه ها انجام شده از جمله مقاوم سازی ۶۰ درصد واحدهای روستایی در مقابل زلزله، توجه به بحث ترمیم بافت های فرسوده شهری، طرح سند مقابله با گرد و غبار استان و ... انجام شده است.

لازم به ذکر است نشست آموزشی- تمرینی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه جنوب شرق به مدت ۲ روز در کرمان برگزار می شود و شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی و کمپ آموزشی حضور می یابند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای کرمان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای کرمان

    شرکت برق منطقه ای کرمان

    شرکت برق منطقه ای کرمان یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات