مبلغین مردم را در زمینه کمبود آب آگاه سازند

مبلغین مردم را در زمینه کمبود آب آگاه سازند

رضا کابلی مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان گفت: روحانیون به عنوان پیام رسان نقش بسزایی در آگاهی مردم از شرایط کم آبی و کمبود آب دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، نشست روحانیون با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان امروز در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در محل سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

مدیرعامل با اشاره به اینکه نقش مبلغان بعنوان پیام رسان در زمینه بحران آب بسیار موثر است، گفت: بازگویی مصرف بهینه آب و صرفه جویی در استفاده از این نعمت الهی با اشاره به آموزه های دینی از کارهای مهم مبلغین می تواند باشد.

کابلی افزود: درخواست ما از روحانیون به عنوان مبلغان در سطح روستاها و بازوی یاری رسان شرکت آبفار این است که مردم را در خصوص مصرف درست آب شرب، عدم استفاده از انشعاب غیرمجاز و پرداخت به موقع آب بهاء، نگهداری و حراست از تاسیسات آبرسانی و ... آگاه نمایند.

وی در ادامه ماموریت ها و رسالت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان را مطالعه و اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه تاسیسات مربوط به تامین، انتقال و توزیع آب آشامیدنی و بهداشتی روستاها عنوان کرد و افزود: در این راستا شرکت آبفار ۶۰۱ روستای استان را با ۱۰۵ هزار و ۳۹۱ مشترک و ۸۹ درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش خود دارد.

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان افزود: سالانه حدود ۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب سالم و بهداشتی تولید و در سطح روستاهای تحت پوشش توزیع می گردد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در سطح استان زنجان ۸۲ درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری از سطح بالا و نسبتا" خوبی برخوردار می باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: شرکت آبفار استان زنجان در جهت خدمات رسانی به روستاییان عزیز، خدمات غیرمستقیم نظیر آبرسانی سیار، تحویل پودر پرکلرین به مراکز بهداشتی جهت تهیه کلر مادر برای گندزدایی آب شرب و ... را برای روستاهای غیرتحت پوشش را نیز به طور مستمر انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان یادآور شد: یکی از کارهای شاخص و موثر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان بعد از انقلاب به دلیل محدودیت های موجود در منابع اعتباری دولتی، بکارگیری مشارکت خود مردم و خیرین در پروژه های آبرسانی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان ساخت:  در طرح های آبرسانی مشارکتی شرکت آبفار از ابتدای سال ۹۲ تاکنو ، ۱۵۱روستا با مشارکت مردم و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از آب شرب سالم بهره مند شدند که بر اساس برآورد پیمانکاری ۳۳درصد در هزینه ها صرفه جویی صورت گرفته و رقم مشارکت مردم در این پروژه ها ۵۰درصد است .

در ادامه این همایش مدیرعامل شرکت آبفار به سوالات روحانیون و طرح مشکلات روستاهایی که مبلغین در آنجا حضور دارند، پاسخ داد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یک شرکت در شهر زنجان می باشد

      نظرات