دهمین جشنواره “نخستین واژه آب” در روستای فدافن کاشمر برگزار شد

دهمین جشنواره “نخستین واژه آب” در روستای فدافن کاشمر برگزار شد

دهمین جشنواره فراگیری “نخستین واژه آب” با حضور بخشدار بخش مرکزی، مسئولان شهرستانی، دهیاری، اعضاء شواری اسلامی و ۶۰۰ دانش آموز روستای فدافن کاشمر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، سرپرست امور آبفار کاشمر گفت:  جشنواره نخستین واژه آب، با هدف آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و صرفه جویی برگزار می شود که می تواند به درک بیشتر نسل جدید از اهمیت آب و حفظ منابع آبی کمک کند.

محمد کاظمی با اشاره به کاهش منابع آبی استان و بحران آب در کشور تصریح کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی و استمرار این حرکتها می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.

در حاشیه این جشن بخشدار بخش مرکزی شهرستان کاشمر با بیان اینکه باید بحران آب در کشور را مساله ای بسیار مهمی خواند، گفت: وظیفه ی تک تک ما در هر کسوت اجتماعی که هستیم این است که دست به دست هم داده و این امر را با کمک همدیگر مدیریت کنیم و نحوه ی استفاده ی صحیح از آب و مدیریت آن را به کودکانمان از همان بچگی و از زمانی که به عنوان اولین کار گروهی و اجتماعی وارد مدرسه می شوند و از مدارس ابتدایی شروع کنیم تا بر این اساس بتوانیم آینده ای را متصور از این که تمام افراد و اقشار جامعه ما بتوانند در مدیریت و صرفه جویی مصرف آب اهتمام بورزند، نشر و گسترش بدهیم.

چیتی افزود: در یک جمله آب دری است ناب و دست نیافتنی و کمیاب، و لذا از تک تک اقشار جامعه خواهش دارم که این مساله را تنها مربوط به یک سازمان و یا نهاد دولتی نبینند، مساله ی آیندگان مساله ای مهم هست و این آب، آبی هست که ما باید امانت دار آن برای آیندگان باشیم و اجازه ندهیم در آینده بجه های ما در سختی و بی آبی به سر ببرند.

معرفی تعدادی از دانش آموزان بعنوان ناجیان آب، برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی و صنایع دستی آنان، اهدای جوایز به برگزیدگان و توزیع بسته فرهنگی در بین دانش آموزان، از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات