پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی مصرف انرژی است

پیش‌برد اهداف کشورها نیازمند بهینه‌سازی مصرف انرژی است


به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان،  حجت اله غلامی روز چهارشنبه – ۲۶ دی ماه- در همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی، اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که امروزه مورد توجه همه کشورها اعم از صنعتی، توسعه یافته و در حال توسعه قرا دارد، انرژی و شیوه‌های استفاده از آن است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در بخش صنعت اولین اقدام، مناسب سازی صنایع است، صنایعی که در دهه ۵۰ در کشور شکل گرفتند و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن متناسب با شرایط آب و هوایی گذشته است بنابراین باید ساختارشان  متناسب با اقلیم جدید تطبیق و اصلاح شود.
غلامی با بیان اینکه در طرح آمایش استان ایجاد و تاسیس صنایع آب‌بَر منع شده‌است، افزود: دومین اقدام ایجاد صنایع مبتنی بر فناوری‌های نوین و دانش بنیان است، وابستگی ما به آب و انرژی باید به حداقل ممکن برسد و از  صنایع آب بَر به‌ویژه در استان اصفهان پرهیز کنیم.
وی اضافه کرد: در بخش حمل و نقل یکی از وزارت خانه‌هایی که اثرگذارترین طرح اقتصاد مقاومتی را برای خود تدوین کرده، راه و شهرسازی است که دو هدف کلان؛ کاهش مصرف انرژی در حمل و نقل و ساختمان و دیگری بهینه و حداکثر کردن استفاده از پتانسیل‌های موجود حمل و نقلی در سطح ملی و بین المللی، در آن تعریف شده‌بود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: باتوجه به اینکه کشور در حال توسعه هستیم و توسعه نیازمند انرژی است باید به سمت تامین انرژی حرکت کنیم و برای رسیدن به این مهم، دو راهکار بیشتر وجود ندارد یا همین شرایط موجود را ادامه دهیم که لازمه آن توسعه و گسترش منابع تولید انرژی است و عرضه هرچه بیشتر انرژی برای توسعه بیشتر است یا اینکه به سمت بهینه سازی مصرف و بالابردن بهره‌وری حرکت کنیم که راهکار عملی شرایط کنونی کشور است.
وی افزود: با انجام گزینه اول؛ علاوه بر مصرف، سرمایه‌های کشور و محیط زیست را تخریب می‌کنیم و باید به نسل های آینده پاسخگو باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات