آثار و تبعات آلودگی محیط زیست کمتر از جنگ نیست

آثار و تبعات آلودگی محیط زیست کمتر از جنگ نیست


آثار و تبعات آلودگی محیط زیست کمتر از جنگ نیست
مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور و مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان، گفت: در زمان جنگ کشاورزان اصفهانی نقش تعیین کننده‌ای در جنگ داشتند و نیاز کشور را تامین می‌کردند.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، علی وطنی روز چهارشنبه – ۲۶ دی ماه- در همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی، اظهار کرد: امیدوارم روزی  برسد، همانگونه که ما به گذشتگانمان افتخار می‌کنیم، نسل‌های آینده نیز به ما افتخار کنند.
وی افزود: اصفهان را در تمام دنیا با آثار تاریخی آن می‌شناسد و این استان دیگر ظرفیت توسعه صنایع آب بَر و آلاینده محیط زیست را ندارد، استان اصفهان سومین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در کشور را دارد که برازنده آن نیست. در زمان جنگ کشاورزان اصفهانی نقش تعیین کننده‌ای در جنگ داشتند و نیاز کشور را تامین می‌کردند. آثار و تبعات الودگی محیط زیست کمتر از جنگ نیست.
مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور اضافه کرد: تا به حال هر مسئولیتی به مردم اصفهان داده شده به نیکی از عهده آن برآمده‌اند، از مردم اصفهان می‌خواهیم که در زمینه آب، انرژی و بهینه‌سازی آن در ساختمان نیز پیش قدم شوند.
وطنی گفت: بیش از یک سوم انرژی کشور در ساختمان ها مصرف و ۲۲ درصد گازهای گلخانه ای نیز در این بخش تولید می‌شود. ایران در حال حاضر رتبه دوم جهان از نظر انتشار سرانه دی اکسید کربن در بخش مسکونی را دارد و درحالیکه در مجموع منابع نفت و گاز مقام اول جهان را دارد اما نتوانسته‌ فناوری آن را توسعه دهد.
مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان یادآور شد: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ تصویب شد و همزمان با آن قانون تشکیل شرکت‌های دانش بنیان تدوین شد با مطرح شدن موضوع احیا و عملیاتی کردن این قانون، اکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که فقط در سال گذشته بالغ بر بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور تاثیر داشته‌اند، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ هایی که همه توسط دانش آموختگان کمتر از ۳۰ ساله تاسیس و راه‌اندازی شده است و این نتیجه اعتماد به جوانان است.
وطنی افزود: باید الگوسازی و مدل سازی کنیم و سبک نمونه موفق در بهینه‌سازی مصرف انرژی را به مسئولان کشور عرضه کنیم، قرار نیست مسئولان تهرانی مشکلات و میزان مصرف انرژی در استان اصفهان را بررسی کنند استانی که در بازیافت آب و سایر مباحث تکنولوژیک نشان داده‌است اگر بخواهد می‌تواند راهکار حل مشکلات را بیابد و عملی کند.
مشاور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور اعلام کرد: این همایش نقطه عطفی در بهبود وضعیت آب، انرژی و ساختمان استان اصفهان است که می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. چندین واحد دانشگاهی قوی در استان اصفهان وجود دارد که ظرفیت های علمی این استان است و می تواند کمک دیگری برای تبدیل تهدیدها به فرصت باشد.
وی اظهار کرد: مردم اصفهان نباید نگران اشتغال باشند اجرای همین مباحث انرژی شغل های بسیاری ایجاد می‌کند.
وطنی خاطر نشان کرد: بر اساس پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان قرار است ۲۵ درصد مصرف انرژی ساختمان‌های موجود کاهش یابد و برای ساختمان‌های تازه تاسیس نیز باید ۶۰ درصد مصرف انرژی کاهش یابد. با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۶۰ هزار هکتار در قالب ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سال ۹۷ خبر داده و در این طرح بیان شده است که ۲۲ هزار هکتار از این طرح در استان اصفهان ساخته می‌شود تقاضای من این است اجازه ندهیم ساختمانی که در آن بیش از ۶۰ درصد انرژی بهینه سازی می‌شود، ساخته شود .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات