تشریح وضعیت محیط زیست کاشان در آستانه روز ملی هوای پاک

تشریح وضعیت محیط زیست کاشان در آستانه روز ملی هوای پاک

اداره حفاظت  محیط زیست کاشان همه تلاش خود را برای رفع آلاینده های صنعتی به کار گرفته است

به گزارش"پارما" حسین خادمی سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست کاشان به مناسبت هفته هوای پاک و تبریک این هفته در گفت وگوی اختصاصی با پورتال خبری کاشان، گفت: شاخص های کیفیت هوا از ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ نا سالم برای همه و از ۲۰۱ تا ۳۰۰ و بالاتر وضعت خطرناک است .

وی ، منشاء اصلی آلودگی هوای کاشان ذرات معلق غبار ناشی از وزش باد دانست و با اشاره به اینکه حال هوای کاشان خوب نیست متذکر شد: اگر مواظب آب و هوای کاشان طی مدت ۵ سال آینده کاشانی ها شرایط سختی خواهند داشت .

خادمی لزوم اندازه گیری دقیق هوای کاشان را نیازمند تاسیس سه ایستگاه در ورودی جریان باد، خروجی جریان باد و در مرکز شهر کاشان دانست و افزود: میزان حقیقی آلودگی هوای کاشان براساس میانگین شاخص های کیفیت هوا در این سه ایستگاه است که می تواند واقعیت کیفیت هوای کاشان را نشان دهد .

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست کاشان جانمایی ایستگاه اندازه گیری کیفیت هوای کاشان در میدان ۱۵ خرداد در مرکز شهر را مناسب ندانست و گفت: اندازه گیری کیفیت هوای کاشان با یک ایستگاه آن هم در مرکز شهر و آلودترین نقطه شهر کاشان نمی تواند کیفیت اصلی هوای کاشان را نشان دهد .

خادمی در ادامه صنعت، تجمع صنایع در اطراف کاشان و فاصله کمتراز ۲۰ کیلومتری و چسبیده صنایع به بافت منطقه مسکونی و سرویس های از رده خارج صنایع را از مهمترین عوامل آلودگی هوای کاشان اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی شهر کاشان عدم داشتن محدودیت شعاع برای استقرار واحد های صنعتی است .

وی هچنین تخریب منابع طبیعی، وجودمعادن و برداشت های سطحی از منابع و تردد خودروها، حذف پوشش گیاهی و تبدیل ان به کانون های تولید گرد و غبار، تداوم خشکسالی ها ، نابودی منابع آب زیرزمینی و کاهش ذخائر آبی و تخریب پوشش گیاهی و نابودی سطح خاک و چرای بی رویه، حذف چشمه های آب و انتقال آب چشمه ها به مناطق دورتر، شخم زدن زمین های کشاورزی و رها کردن آن و همچنین ترافیک شهرستان کاشان را از دیگر عوامل آلودگی هوای شهرستان دانست .

خادمی در ادامه از شناسایی ۶ واحد صنعتی آلاینده در کاشان خبرداد و افزود: در پایش های انجام شده از صنایع کاشان این شش واحد آلاینده صنعتی در کاشان شناسایی شدند.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست کاشان همچنین از رفع آلودگی دو واحد صنعتی در کاشان نیز خبرداد و گفت: اداره حفاظت از محیط زیست کاشان همه تلاش خود را برای رفع آلاینده های صنعتی به کار گرفته است تا بخشی از آلودگی کاشان را کاهش دهد .

امسال برنامه های هفته هوای پاک در کاشان با شعار هوای پاک، مسئولان، مردم همزمان از تاریخ ۲۹ دی ماه لغایت ۴ بهمن برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات