تلفیق هنر و موضوعات مختلف موجب افزایش جذابیت می‌شود

تلفیق هنر و موضوعات مختلف موجب افزایش جذابیت می‌شود

تلفیق هنر و موضوعات مختلف موجب افزایش جذابیت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کارتون جامعه ایمن شب گذشته و با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد در محل تالار شهر برگزار شد.

محمدرضا حیدری در حاشیه این مراسم به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و با بیان اینکه مشارکت شهروندان در حوزه های مختلف وابسته به شهر، یکی از نکات بسیار مهمی بوده که برای مدیریت شهری بویژه در کلانشهرها مطرح است، اظهارکرد: اهمیت این مشارکت در زمینه ایمنی و آمادگی برای مدیریت و مقابله با بحران بیش از سایر حوزه‌ها حس می‎شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

حیدری افزود: همیشه در شرایط اضطرار و بحران های مختلف تمامی ظرفیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری بسیج می‌شوند ولی نقش مردم در چنین مواقعی از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار بوده و ارائه آموزش های مناسب و توانمندسازی آنها در این حوزه منجر به کاهش چشمگیر صدمات و مشکلات احتمالی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح دوام ثامن که چندسالی است از سوی مدیریت شهری مشهد و به منظور ارائه آموزش های مقابله با بحران و شرایط ویژه به شهروندان در حال اجراست، گفت: بسیار خرسندیم که این طرح روند تکاملی خود را در حال طی کردن است و هرساله با استقبال پرشورتر شهروندان همراه می‌‎شود؛ امیدواریم تمامی ابزارها و امکانات لازم برای تحقق این امر محقق و بتوان گام های محکمتری در این جهت برداشت.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای کارآمد و موثر در حوزه آموزش شهروندی، مقوله هنر است و برگزاری چنین جشنواره‌های در پیوند مستقیم با این موضوع است؛ بسیاری از موضوعات زمانی که با هنر ارتباط پیدا می‌کنند، برای مردم از جذابیت بیشتری برخوردار می‌شوند.

حیدری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی کارتون جامعه ایمن که با استقبال هنرمندان خارج از کشور و بسیاری از شهروندان و مردم ایران عزیز برگزار شد ، گفت: برپایی چنین جشنواره‌هایی در سایه تداوم سایر اقدامات مختلف مربوط به حوزه آموزش شهروندان در مواقع بحران، ارزنده است و موجب ایجاد حساسیت بیشتر در جامعه می‌شود؛ امیدواریم این جشنواره در سالهای آینده با کیفیت بیشتر و مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم و هنرمندان برگزار شود تا شهروندان از آمادگی بیشتری برای مقابله با مخاطرات و بحران های احتمالی باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات