شهردار تاکستان در نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری

شهردار تاکستان در نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری

شهردار تاکستان در نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری؛

احیای محله راه اک و آرامگاه "پیر" شهر در راستای باز زنده سازی هویت تاریخی تاکستان است .

حسین بهزادپور، شهردار تاکستان، در خصوص پروژه های ارایه شده از شهر تاکستان در نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری گفت: آرامگاه تاریخی پیر تاکستان در میان محله راه اک؛ بستری مناسب برای ایجاد فضای شهری سرزنده و پویا است .

بهزادپور خاطرنشان کرد: این پروژه ضمن بازآفرینی و نوسازی بافت های ناکارآمد، فرصتی برای احیای هویت فرهنگی و تاریخی شهر خواهد بود .

شهردار تاکستان تصریح کرد: احیای هویت فرهنگی و تاریخی شهر، باز آفرینی و نوسازی بافت های ناکارآمد، ارائه خدمات شهری و ایجاد فضای شهری تازه از اهداف پروژه احیا محله راه اک و آرامگاه پیر شهر تاکستان است . .

وی در خصوص دیگر پروژه بازآفرینی تاکستان گفت: بازآفرینی محله سردار جنگل و تپه باستانی خله کوه دیگر پروژه بازآفرینی تاکستان است که با هدف احیای هویت فرهنگی و تاریخی شهر، بازآفرینی و نوسازی بافت های ناکارآمد، ایجاد فضای درمانی و آموزشی جدید، ایجاد پاتوق محله و فضای شهری تازه بازآفرینی خواهد شد .

بهزادپور در پایان خاطرنشان کرد: کاوش های انجام شده در تپه باستانی خله کوه نشان از تمدنی چند هزار ساله در بافت تاریخی شهر دارد که بازآفرینی و باز زنده سازی آن و بهسازی بافت های ناکارآمد پیرامونش، رویدادی اثر گذار و جریان ساز در معرفی و احیای بافت تاریخی شهر خواهد بود .

نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی از مورخه ۲۳ دی تا ۲۵ دی در مصلی امام خمینی(ره) تهران دایر بود که غرفه استان قزوین بعنوان یکی از غرفه های برتر شناخته شد. همچنین وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر راه و شهرسازی، استاندار قزوین، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، شهرداران کلان شهرها،فرماندار شهرستان تاکستان، مسئولین سازمان نظام مهندسی استان قزوین، شهردار تاکستان و اعضای شورای اسلامی شهر تاکستان از جمله بازدیدکنندگان و حاضران در غرفه استان قزوین بودند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تاکستان

    منبع خبر

    شهرداری تاکستان

    شهرداری تاکستان

    شهرداری تاکستان یک شهرداری در شهر تاکستان می باشد

      نظرات