میزان تلفات شبکه برق در خراسان جنوبی ۷ درصد است

میزان تلفات شبکه برق در خراسان جنوبی ۷ درصد است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر میزان تلفات شبکه برق خراسان جنوبی ۷ درصد است .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی، محمد ابراهیم شرکاء عصر دیروز در رزمایش قطع برق در خراسان جنوبی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: مرکز دیسپاچینگ مرکز نظارت، کنترل و هماهنگی وضعیت شبکه های توزیع برق است .

وی به وضعیت صنعت برق استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۴ پست انتقال و ۲۱ پست فوق توزیع وجود دارد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی طول خطوط فشار متوسط استان را ۱۳ هزار کیلومتر عنوان کرد و بیان کرد: همچنین طول خطوط فشار ضعیف ۶ هزار کیلومتر است .

مهندس شرکاء از وجود ۳۶۴ هزار مشترک در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: نرخ انرژی توزیع نشده در استان ۰.۲۲ در هزار است به عبارت دیگر میزان وقفه در تامین برق مشترکین در استان خراسان جنوبی به ازای هر مشترک حدود ۱۰۰ دقیقه در سال می باشد که در مقایشه با ارقام کشوری عدد بسیار پایینی است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تعویض سیم های لخت راباهادیهای روکش دار و کابلهای خود نگهدار در دستور کار خود دارد و تاکنون مقادیر قابل توجهی از شبکه ها را تعویض نموده است که این اقدام دقیقا در راستای پدافند غیر عامل بوده و شبکه ها رادر شرایط خاص و بحرانی حفظ می نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پدافند غیرعامل یادآور شد: سیستم موقعیت یاب خودرو (AVL) روی ناوگان خودرو های عملیاتی برای ردیابی مناسب خودرو ها و کنترل به موقع و ایجاد بستر ارتباطی منظم بین مراکز اتفاقات و عملیات از سال ۹۳ در این شرکت به بهره برداری رسیده است.

مهندس شرکا به تهیه سناریوی مانوربحران درشرکت توزیع نیروی برق استان اشاره کرد و افزود: با هدف کنترل شرایط اضطراری، استفاده از فلوچارتهای مانور و برقدار کردن مشترکین حساس سناریوی مانور بحران در این شرکت نهیه شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی به کاهش نرخ انرژِی توزیع نشده به عنوان یکی از اهداف مهم شرکت اشاره داشت و افزود: در این راستا گروه های خط گرم فرمان از راه دور و نزدیک در استان راه اندازی و در حال فعالیت هستند.

شرکاء نصب و راه اندازی اتوماسیون شبکه های توزیع را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای پدافند غیر عامل عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی شرکت توزیع برق به هیچ وجه در بحث دانش روز عقب نمانده است .

وی به احداث شبکه فیبر نوری در سطح استان در راستای بکار گیری فناوری های جدید و افزایش سرعت عمل تجهیزات اشاره داشت و افزود: همچنین راه اندازی سامانه اعلام زلزله نیز از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش آمادگی در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله صورت گرفته به طوریکه این سامانه با اعلام دقیق زمان و مکان زلزله این شرکت را در امداد رسانی در ساعات اولیه حادثه و کاهش حوادث بعدی ناشی از زلزله یاری میرساند.

وی از تجهیز کانکس های بحران در تمام شهرستان های استان خبر داد و تصریح کرد: داخل این کانکس ها کلیه اقدامات مورد نیاز جهت امداد رسانی وجود دارد.

شرکاء در پایان طراحی عایق تراورس، طراحی تیغه تست، طراحی جمپر کات اوت فیوز و استفاده از برق گیر های میله ای همچنین احداث پارک آموزشی را به عنوان طرح های ابتکاری شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای ارائه خدمات بدون وقفه به مشترکین عنوان کرد و افزود: کلیه این طرح ها ابتکاری خلاقانه و با هزینه بسیار پایین انجام شده و در حال حاضر در شبکه ها استفاده می شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی

    شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی

    شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی یک شرکت در شهر بیرجند می باشد

      نظرات