سخنرانی مدیرعامل نیروگاه زرند در جمع نمازگزاران روز جمعه

سخنرانی مدیرعامل نیروگاه زرند در جمع نمازگزاران روز جمعه

مدیرعامل نیروگاه زرند در ابتدا ضمن عرض سلام و ادب به پیشگاه مقدس امام عصر (عج) و فرستادن سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و آرزوی سلامتی و طول عمر با برکت برای رهبر معظم حضرت امام خامنه ای ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت.
مهندس ایزدی به مناسبت نزدیک شدن به آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی به بیان دستاوردهای بزرگ انقلاب پرداخت و گفت: اصلی ترین و مهم ترین دستاورد انقلاب برای کشور و مردم احیای فرهنگ دینی و نشر وسیع افکار اسلامی بود. دیگر دستاورد بزرگ انقلاب، استقلال یافتگی به معنی دوری از استکبار و استعمارگرانی بود که می خواستند کشور را تحت سلطه بگیرند و از منابع ملی ما در جهت مقاصد و منافع خود بهره ببرند، که به لطف خدا و برکت انقلاب، ایران هم اکنون به درجه ای از استقلال دست یافته که از نظر سیاسی در منطقه و جهان صاحب نظر و تعیین کننده استراتژی است و همچنین در بحث صنایع در رتبه های بالایی قرار گرفته است به صورتی که امروزه از نظر علمی، فنی، صنعتی، پزشکی، هسته ای و فناوری های نو رتبه اول منطقه و در سطح جهانی جزو رتبه های برتر هستیم.
وی در ادامه گفت: پس از گذشت چهل سال از انقلاب، ایران در مسائل نظامی نیز حرف اول منطقه را می زند و از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است که این نعمت بزرگ موجب آزادی، امنیت و آرامش کشور و مردم شده است. امروزه ما شاهد نا آرامی و نا امنی در منطقه خصوصا کشورهای همسایه هستیم درحالیکه در کشور ما آرامش کامل حاکم است و نیروهای غیور انقلاب جهت حفظ این آرامش شبانه روز در تلاشند. همه ما می دانیم هر اندازه از نظر آسایش و رفاه در درجه بالایی قرار داشته باشیم ولی امنیت نداشته باشیم قطعاً آرامش نیز معنایی نخواهد داشت. آرامش آدمی یقیناً در سایه امنیت حاصل می شود.
ایشان افزود: صنعت برق از اساسی ترین، استراتژی ترین و راهبردی ترین صنایع کشور است که پس از انقلاب ما با تکیه بر توان نیروهای متعهد و متخصص داخلی توانستیم در انجام کلیه امور مربوط به آن از نظر تولید، توزیع، ساخت تجهیزات نیروگاهی و تعمیرات به خودکفایی برسیم، که تمامی این موارد در سالهای قبل از انقلاب توسط نیروهای خارجی انجام می گرفت.
مهندس ایزدی خاطر نشان کرد: نیروگاه زرند اولین نیروگاه بخاری حرارتی جنوبشرق و اولین نیروگاه ذغالسنگ سوز کشور می باشد که در سال ۱۳۵۲ راه اندازی و آماده بهره برداری گردید. این نیروگاه در سالهای قبل از انقلاب توسط نیروهای غیر بومی آلمانی، فرانسوی و هندی اداره می شد و تمامی تجهیزات آن از کشورهای خارجی وارد می گردید که هم اکنون به لطف خدا و برکت انقلاب اسلامی کلیه نیروهای نیروگاه بومی می باشند و کلیه تعمیرات آن توسط نیروهای داخلی انجام می گیرد و همچنین تجهیزات نیروگاهی مورد نیاز یا در داخل نیروگاه توسط همکاران و یا در داخل کشور توسط نیروهای ایرانی انجام می گیرد. که در این خصوص نیز کارگاه ساخت و تولید داخل در نیروگاه افتتاح گردیده و درحال بهره برداری می باشد.
مهندس ایزدی در پایان ضمن تشریح روند سخت و طولانی تولید برق و وابستگی کلیه حرفه ها و صنایع به نیروی برق گفت: باتوجه به خشکسالی های کنونی کشور و کمبود آب و سختی تولید برق بایستی تا آنجایی که در توان است در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کرد تا آیندگان ما نیز از این نعمات برخوردار شوند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق زرند

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق زرند

    شرکت مدیریت تولید برق زرند

    شرکت مدیریت تولید برق زرند یک شرکت در شهر زرند می باشد

      نظرات