برگزاری جشنواره ملی نوجوان خوارزمی با موضوع سازگاری با کم آبی در...

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جاری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی،بخش هایی از جشنواره ملی نوجوان خوارزمی به موضوع سازگاری با کم آبی اختصاص می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، کاظم جم در نشست هم اندیشی با معاون آموزش متوسطه و همکاران متولی برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با اعلام این خبر افزود: بنا بر زمینه های همکاری مشترک فی مابین، و اهمیت بهره مندی از پتانسیل برنامه های آموزشی- مهارتی دانش آموزی در ترویج مفاهیم نجات آب و سازگاری با کم آبی؛ در سال تحصیلی جاری همکاری در اجرای جشنواره ملی نوجوان خوارزمی از سطح منطقه ای به سطح استانی ارتقا می یابد.

وی در بیان ضرورت تقویت سطح آگاهی و حساسیت عمومی نسبت به حراست از منابع محدود آب عنوان کرد: با توجه به کاهش منابع آب تجدیدپذیر در اثر کاهش نزولات جوی و همچنین کاهش ذخایر منابع آب تجدیدناپذیر در اثر برداشت اضافی یا غیرقانونی از آن، مشارکت یکایک هم استانی های عزیز در حفاظت از منابع محدود آب اهمیت می یابد. دانش آموزان و معلمان فهیم خراسان رضوی به عنوان ناجیان آب نسبت به تخلفات آبی حساسیت یافته و بر بهره برداری قانونی و صحیح از آن نظارت می نمایند.

جم خاطرنشان ساخت: در مناطق خشک و نیمه خشک کشور چالش های پیش رو در تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعت تشدید شده است. خوشبختانه طی سال های اخیر رویکرد عدم بازتاب تنش های آبی به مردم تغییر یافته و متولیان مدیریت آب و در صدر آن وزارت نیرو و شرکت های آب منطقه ای با جدیت در تلاش برای انتقال مفاهیم و مسائل آبی استان و کشور و جلب مشارکت های مردم در نقش آفرینی برای پیاده سازی سیاست های سازگاری با کم آبی هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در این نشست با اشاره به اینکه شکل گیری جشنواره نوجوان خوارزمی ابتکار استان خراسان رضوی است اظهار داشت: جشنواره علمی، پژوهشی و مهارتی نوجوان خوارزمی با هدف ایجاد موقعیت های رشدآفرین برای تثبیت یادگیری در دانش آموزان قریب به ۱۰ سال است که در این استان به صورت سالانه برگزار شده و در سطح کشوری نیز پنجمین دوره آن در حال اجرا است.

رضا صابری تولایی عنوان کرد: این جشنواره در ۶ رشته پژوهش علمی، احساس واژه ها (زبان و ادبیات فارسی)، دست سازه های کار و فناوری، زبان خارجی، بازارچه تولیدات دانش آموزی و فعالیت های آزمایشگاهی در پایه هفتم و هشتم و نهم در حال اجرا می باشد.

وی افزود: این جشنواره از ابتدای مهرماه آغاز به کار کرده و در ۵ سطح آموزشگاهی، منطقه ای، قطبی، استانی و کشوری برگزار می شود. در استان خراسان رضوی تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که تعداد آن به صورت روزافزون در حال افزایش است.

صابری خاطرنشان ساخت: حضور دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی و توجه داشتن به مسائل کلیدی و روز استان از جمله کم آبی فرصت بسیار پویا و مغتنمی برای یادگیری و مهارت آموزی فراهم خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات