تولید  بیش از ۲۶ هزار گیگاوات ساعت برق در ۹ ماهه سپری شده در خوزستان

تولید بیش از ۲۶ هزار گیگاوات ساعت برق در ۹ ماهه سپری شده در خوزستان

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: تولید برق استان در ۹ ماهه سپری شده از سال ۹۷ برابر بیست و شش هزار و ۶۸۹ گیگاوات ساعت بوده که سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی با تولید بیست و یک هزار و ۴۲۳ گیگاوات ساعت معادل ۸۰ درصد کل این انرژی تولیدی بوده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: از بیست و یک هزار و ۴۲۳ گیگاوات ساعت تولیدی نیروگاه های حرارتی و گازی استان ۵۲ درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر) و ۴۸ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه های رامین و ماهشهر) تولید شده است.
وی اظهارداشت: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۷۷ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ¬ای خوزستان افزود: پیک آذر ماه سال جاری دو هزار و ۹۰۰ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۲/۲۹ درصد کاهش داشته است.
بلادی ادامه داد: انرژی مصرفی در ۹ ماهه سپری شده نیز برابر ۳۱ هزار و ۲۴۹ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۲/۷۱ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل می باشد.
وی تصریح کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین درتمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری است.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات