آخرین وضعیت اولین پروژه افتتاح‌شده مسکن‌مهر

آخرین وضعیت اولین پروژه افتتاح‌شده مسکن‌مهر

www.BanaNews.irدر پروژه ۱۰۰۲ واحدی مسکن‌مهر هشتگرد که نیمه سال گذشته با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد، تاکنون کلید ۵۱۲ واحد تحویل متقاضیان شده و ۸۰ واحد از آن نیز مسکونی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) طبق آخرین آماری که شرکت عمران شهرهای جدید در اختیار دنیای‌اقتصاد قرار داده، در این پروژه که اولین پروژه مسکن‌مهر افتتاح شده در تهران به حساب می‌آید، اگر چه هنوز همه واحدها به حالت مسکونی در نیامده، اما پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال خانوارها به تدریج در این واحدها ساکن شوند. براساس این گزارش تاکنون از ۱۰۰۲ واحد مسکن‌مهر – پروژه بوستان در شهر جدید هشتگرد- برای ۸۰۰ واحد دفترچه قسط توسط بانک مسکن صادر شده است و ۵۱۲ واحد نیز تحویل قطعی شده که از این تعداد ۸۰ خانوار ساکن شده‌اند.

جمشید نورصالحی معاون وزیر مسکن در امور شهرهای جدید در این باره گفت: در حال حاضر خدمات زیرساختی این پروژه شامل خدمات برق، گاز و شبکه فاضلاب، کلیه کنتورهای برق و گاز این پروژه وصل و در حال بهره برداری هستند و همچنین شبکه فاضلاب آن نیز به طور کامل اجرا شده و تصفیه‌خانه آن نیز در مرحله تحویل به شرکت آبفای شهر جدید هشتگرد است.

نورصالحی همچنین گفت: ساخت واحدهای تجاری و همچنین آموزشی این پروژه به سرعت درحال انجام است و پیش‌بینی می‌شود همزمان با استقرار ساکنان این پروژه عملیات احداث خدمات زیرساختی آن نیز به پایان برسد.

معاون وزیر مسکن در شهرهای جدید همچنین اظهار کرد: بسیاری از متقاضیان این پروژه برای سکونت در واحدهای مذکور که از شرایط مطلوبی برای اسکان برخوردار است اعلام آمادگی کرده‌اند که این عده عموما منتظرند که همزمان با تعطیلی مدارس برای نقل و انتقال اقدام کنند که براین اساس پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک شدن به فصل تابستان تعداد ساکنان این پروژه افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که فقدان خدمات زیرساختی ممکن است که انگیزه متقاضیان را برای سکونت کاهش دهد تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات ساخت واحدهای تجاری و آموزشی این واحدها در حال انجام است، بنابراین همزمان با استقرار، ساکنان شاهد توسعه خدمات زیرساختی خواهند بود و از این منظر مشکلی وجود نخواهد داشت.

نورصالحی همچنین در خصوص آخرین وضعیت صدور دفترچه بانک، صورت ‌مجلس تفکیکی و سندهای صادرشده برای این واحدها گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده است که بانک مسکن با معرفی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، اقدامات مربوط به تقسیط وام و نیز ارائه دفترچه اقساط به متقاضیان را انجام دهد.

 

 

    نظرات