بسته ویژه بخشودگی عوارض شهرداری کاشان

بسته ویژه بخشودگی عوارض شهرداری کاشان

عباس شافعی، مدیر درآمد شهرداری کاشان با اعلام این خبر گفت: در تدوین این طرح گروه‌های مختلف شهروندان مورد توجه واقع شده اند، به شکلی که در کدهای مختلف عوارضی از۲۰  تا ۱۰۰ درصد بخشودگی در نظر گرفته شده است.

وی افزود تمامی عوارض ساختمانی در این طرح از ۲۵ تا ۳۰ درصد و عوارض صنفی ۲۰ درصد، جرایم دیرکرد عوارض خودرو ۴۰ درصد و جرایم دیرکرد عوارض نوسازی مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی می شود، همچنین در بافت‌های فرسوده راهکارهای تشویقی متفاوتی همچون ۵۰ درصد تخفیف عوارض و تراکم مجاز مسکونی و تقسیط بلند مدت لحاظ می شود.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه بخشودگی عوارض تنها در صورت پرداخت نقدی اعمال می شود، گفت: شهروندان در صورت عدم تمایل به پرداخت نقدی می توانند بدهی خود را به صورت اقساطی نیز پرداخت کنند.

شافعی افزود: در برخی کدهای عوارضی از جمله نوسازی، صنفی و خودرو، شهروندان به صورت میانگین ۶سال به شهرداری بدهکار هستند که امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر استفاده ازبخشودگی‌ها، بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمایند.

وی با توجه به اینکه با شروع سال جدید به صورت معمول تعرفه های عوارضی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و برخی بدهی های قبلی مانند عوارض صنفی به قیمت تعرفه سال جدید محاسبه خواهد شد، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند از این فرصت که آخرین طرح بخشودگی عوارض در سال جاری است، بهره‌مند شوند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان گفت: سیاست شهرداری کاشان برای وصول بدهی‌های شهروندان همواره استفاده از ابزار و روش‌های تشویقی است و استفاده از راهکارهای قهری و قانونی مانند ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۷۷ و پلمپ ملک و قطع آب و برق که در قانون برای وصول مطالبات پیش بینی شده است کمتر به کار گرفته می شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات