بهمن ماه؛ بهره‌برداری از خط اتوبوسرانی بولوار مجد

بهمن ماه؛ بهره‌برداری از خط اتوبوسرانی بولوار مجد

بهمن ماه؛ بهره‌برداری از خط اتوبوسرانی بولوار مجد

در پی درخواست‌های جمع کثیری از ساکنان بولوار مجد، پیگیری‌های مرکز ۱۳۷ و همت اتوبوسرانی مشهد، بولوار مجد دارای خط اتوبوس واحد می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، توسعه حمل و نقل عمومی، یکی از سیاست‌های مدیریت شهری و همچنین یکی از مطالبات اصلی و همیشگی شهروندان است. در همین راستا، حجم عمده‌ای پیام‌های ثبت شده در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری نیز به تماس‌های مردمی در این حوزه اختصاص دارد. از جمله یکی از درخواست‌هایی که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت، تقاضای ساکنان بولوار مجد برای برقراری یک خط اتوبوسرانی در این مسیر می باشد.
الو ۱۳۷...
علی رفعتی حدود یک سال و نیم قبل در تماس با ۱۳۷، خود را یکی از ساکنان قدیمی این محله معرفی کرده و در مورد این مشکل می‌گوید: چون این بولوار به تازگی راه‌اندازی شده است و عملا ارتباط آن با احداث چهارراه مجد، با بولوار کریمی و قرنی، برقرار شده است، نیازمند تخصیص زیرساخت‌های حمل و نقلی نیز می باشد زیرا هیچگونه خط اتوبوس و حتی خط تاکسی هم ندارد.
وی می‌افزاید: لذا درخواست دارم یک خط اتوبوسرانی برای این بولوار تازه تاسیس اختصاص داده شود.
بولوار مجد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی می‌خواهد
خانم محمدی از دیگر ساکنان خیابان مجد است که برای مطرح کردن این مساله، چند ماه قبل دست به گوشی شده و شماره سه رقمی ۱۳۷ را گرفته است. وی بیان می‌کند: من از ساکنان بولوار مجد هستم. این بولوار بیش از یکسال است که راه‌اندازی شده است. به این امید بودیم که بعد از بازگشایی چهارراه، خط اتوبوس به این مسیر اختصاص داده شود که هنوز این مهم انجام نشده است و در حال حاضر این مسیر خط اتوبوس و تاکسی ندارد. لذا درخواست دارم حداقل یکی از خط‌های اتوبوس اطراف، مسیر مجد را نیز پوشش دهد.
علی خجسته، دیگر شهروندی است که در تماس با ما، ضمن تایید صحبت‌های دیگر هم محله‌ای‌هایش، می‌افزاید: یکی دو سالی است که تقاطع کریمی به مجد بازگشایی شده است ولی این بولوار نه خط تاکسی دارد و نه خط اتوبوس لذا درخواست دارم یک خط اتوبوس از بولوار کریمی به مجد و در ادامه به بولوار راهنمایی برقرار شود.
افتتاح خط بولوار مجد اواسط بهمن ماه
حال که از خواسته‌ها، مطالبات و دغدغه‌های همشهریانمان در این محله از شهر مطلع شدیم، به سراغ سید مهدی حسینی پویا، مرد اول اتوبوسرانی شهرمان می‌رویم تا خبرهای خوش او را به اهالی و ساکنان بولوار مجد برسانیم.
وی می‌گوید: با توجه به بازگشایی بولوار مجد و برقراری ارتباط این بولوار با بولوار کریمی و همچنین عدم وجود خط اتوبوسرانی و تاکسیرانی در این محدوده و همچنین درخواست‌های مکرر شهروندان برای راه‌اندازی خط اتوبوسرانی که از طریق مرکز ۱۳۷ به اطلاعمان رسید، مطالعات برای آوردن حمل و نقل عمومی به این محله آغاز شد.
وی می‌‎افزاید: در ادامه، راه‌اندازی یک خط اتوبوسرانی در این خیابان در کمیسیون خطوط سازمان، مصوب شده و کارهای مقدماتی آن نیز در حال انجام است تا بتوانیم در اواسط بهمن ماه سال جاری، این خط را برقرار نماییم.
حسینی‌پویا ادامه می‌دهد: این خط از مبدا پایانه گردشگری و نزدیکی مجموعه الماس شرق، حرکت خود را آغاز و پس از طی مسیر از بولوار خیام، هدایت، هنرور، کریمی، به مجد می رسد و سپس از خیابان آبکوه، میدان راهنمایی، دستغیب، فلسطین، بولوار منتظری، بولوار پیروزی، خاقانی تا تقاطع فکوری ادامه مسیر خواهد داد و عملا تا نزدیکی بیمارستان اکبر دسترسی ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه قبلا خط ۹۶.۱ در بخشی از این مسیر، با سرفاصله زمانی ۴۵ دقیقه‌ای و تنها با دو دستگاه اتوبوس، ارائه خدمت می‌کرد، اذعان می‌دارد: خط جدید با حدود ۶ تا ۸ دستگاه اتوبوس کار خود را آغاز کرده و سرفاصله زمانی آن ۱۵ دقیقه خواهد بود که بسته به میزان مسافر و تقاضا، قابل تغییر است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد این را هم می‌گوید که در بولوار مجد تقریبا در فاصله هر ۴۰۰ متر، یک ایستگاه برای دسترسی ساکنان به این خط، در نظر گرفته شده است.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات