افتتاح پنجمین سوگواره نگین شکسته در مشهد

افتتاح پنجمین سوگواره نگین شکسته در مشهد

افتتاح پنجمین سوگواره نگین شکسته در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مراسم افتتاحیه پنجمین سوگواره نگین شکسته به‌منظور بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امشب با حضور شهردار مشهد، رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر و جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد برگزار شد.

هدف از برگزاری این سوگواره و نمایشگاه موضوعی، آشنایی اقشار مختلف مردم باشخصیت والای حضرت زهرا(س) با استفاده از قالب‌های هنری شامل بازسازی اماکن و رویدادهای مذهبی صدر اسلام است.

آیت‌الله سید جعفر سیدان در سخنرانی خود در این مراسم با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی یکی از کارهایی است که می‌تواند به‌عنوان عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) انجام شود، گفت: معمولا توصیف و تبیین شخصیت‌های بزرگ با بررسی دوران ولادت، خانواده، اصل و نسب و آثار علمی و اخلاقی افراد بررسی می‌شود اما در خصوص شخصیت‌های الهی این مسیر جوابگو نیست.

این استاد برجسته حوزه علمیه مشهد افزود: این شخصیت‌ها باید خودشان موقعیت خود را تبیین کنند و با روند معمول بررسی شخصیت نمی‌توان آن‌ها را بررسی کرد.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در این مراسم بیان کرد: عشق و علاقه ایرانیان به اهل‌بیت (ع) در طول تاریخ اسلام همیشه وجود داشته و هر زمان نسبت به قبل بیشتر شده است و می‌توان این عشق و علاقه را در اشعار رودکی پدر شعر ایران نیز دید.

گفتنی است، بازدید از این نمایشگاه تا ۲۰ بهمن همه‌روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برای همه شهروندان آزاد است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات