پیام تسلیت شهردار و رئیس شورای شهر به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ام ابیها

پیام تسلیت شهردار و رئیس شورای شهر به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ام ابیها

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه، شهردار و ریاست شورای شهر با صدور پیامی این ایام را به مردم ولایتمدار و محبین اهل بیت علیهم السلام در شهرستان چناران تسلیت گفتند.
در متن این پیام آمده است:
یک بار دیگر با فرا رسیدن ایام حزن و اندوه که به نام نامی بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) مزین گردیده است، تمام دوستداران و محبین خاندان عصمت و طهارت در سوگ شهادت ام ابیها عزاداری می کنند و بر مصائب آن حضرت اشک بر دیده گانشان جاری ست.
بانوی فرزانه ایی که برای گسترش دین مبین اسلام در کنار پدر بزرگوار و همسر فداکارشان ایثارگرانه تلاش نمودند تا دین اسلام با آموزه های ناب علوی و محمدی به بشر امروزی منتقل گردد و پیام رحمت و مودت را علی رغم تحمل ستمها و ظلم هایی که در حقشان روا داشتند به ارمغان آورند.
در میان خرافه گری و جهالت مردمان شبه جزیره عربستان و نوع نگاهشان به دختران و زنان آن روزگار، چه زیبا پیامبر خاتم از ایشان بعنوان ام ابیها یاد میکردند و همو که در شان و منزلتش خداوند باریتعالی سوره کوثر را در قرآن نازل نمود تا مادری و تربیت بهترین و پاکترین بندگان صالح خدا را بر عهده بگیرد.
اما جاهلیت مردمان کج اندیش و دنیا پرست که خود را از یاران صدیق پیامبر گرامی اسلام می دانستند، بعد از رحلت حضرت محمد(ص)از هیچ ظلم و ستمی درحق نور چشم پیامبر خدا دریغ نکردند، آتش بر درب خانه مادر اهل بیت و همسرحیدر کرار افکندند و ناجوانمردانه میراث خوارگان خودخوانده فدک شدند و پرچم خلافت ظالمانه اشان را برافراشتند تا به گمان باطل خویش خدشه در مسیر امامت و ولایت وارد کنند و تا بدانجا پیش رفتند که از ریختن خون یگانه دختر پیامبر عظیم الشان اسلام نیز اجتناب نکردند.
حضرت فاطمه زهرا(س) علی رغم مدت کوتاه حیات طیبه خویش و به رغم تحمل سختیها و جفاهای بسیاری که بر آن حضر روا داشتند، پیروی و تبعیت از ولی خدا را بعنوان یک اصل خدشه ناپذیر به تمام انسانهای آزاده جهان دادند تا با تمسک از این مهم تا پای جان از مسیر ولایت و امامت گمراه نگردند.
ایام فاطمیه که در دهه اول آن به سر می بریم فرصتی است تا ضمن شناخت کامل از شخصیت و سیره آن بانوی بزرگ اسلام بتوانیم از چشمه زلال اهل بیت روح تشنه خود را سیراب کنیم و بدانیم که پیروی و اطاعت از ولی خدا درس مهمی بود که توسط ام ابیها به همه ما داده شده است.
نور چشم پیامبر اکرم برای بانوان عالم عزت و جلال را به ارمغان آورد. همچنانکه به زنان هویت دادند تا در جامعه امروز بانوان باایمان و پاکدامن کشور عزیزمان با الگوبرداری از حضرتش ، عزتمندانه در تمامی عرصه ها دوشادوش مردان در راستای سربلندی ایران اسلامی گام بردارند.
انشالله بتوانیم رهرو راستین آن طاهره مطهره و خاندان پاک عصمت و ظهارت باشیم و ایام پر حزن و اندوه فاطمیه را با شکوه تر از پیش برگزار کنیم بر خود فرض دانستیم به نمایندگی از مجموعه بزرگ مدیریت شهری چناران، فرا رسیدن سالروز شهادت دخت رسول خدا حضرت فاطمه زهرا (س) را به عموم مردم ولایتمدار و محبین اهل بیت در این شهرستان تسلیت عرض می نماییم و امیدواریم که عزاداری همه شما عزیزان در ایام فاطمیه مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات