شهر قزوین در مسیر رودخانه‌های متعدد و سیلاب...

شهر قزوین در مسیر رودخانه‌های متعدد و سیلاب...

‍بارندگی یک نعمت الهی است اما به علت اینکه در شهر زیرساخت‌های لازم را برای هدایت آب‌های سطحی نداریم؛ این نعمت به نگرانی شهروندان تبدیل شده است.

وی افزود: قبل از هر اقدامی باید به امور زیرساختی بپردازیم تا طغیان‌ها، سیلاب‌ها و نزولات آسمانی، برای مدیران شهری و شهروندان نگرانی ایجاد نکند.

چگینی اضافه کرد: بین سال‌های ۸۲ تا ۸۶ موضوع جمع آوری آب‌های سطحی در دستور کار شهرداری وقت قرار گرفت. طی این پروژه، در بیشتر مسیرهایی که آب‌های سطحی جاری می‌شد؛ لوله‌های هزار جای‌گذاری و آب‌های سطحی به بیرون شهر هدایت شد.

رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورای اسلامی شهر به مشکلاتی که قبل از اجرای طرح فوق برای شهروندان به وجود می‌آمد، یادآور شد و گفت:

مواردی وجود داشت که در زمان بارش باران، خانه‌ای تا سقف، زیرآب قرار می‌گرفت. هر طغیانی که اتفاق می‌افتاد؛ ضلع جنوبی خیابان طالقانی زیر آب قرار می‌گرفت و به علت نبود زیرساخت، این آب به منازل افراد وارد میشد به طوری که در شورای شهر کمیته‌ای به نام کمیته رسیدگی به سیل‌زدگان داشتیم.

احد چگینی در ادامه مبحث پدافند غیرعامل را مطرح کرد و گفت:

در این حوزه باید به سمت ایجاد و بازسازی زیرساخت‌های شهر حرکت کنیم. تا چه زمانی نیرو‌های زحمتکش خدماتی باید برای رفع مشکلات آب‌گرفتگی به زحمت بیافتند؟! زیرساخت‌ها باید به قدری مناسب باشند تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین متذکر شد: شهر قزوین در مسیر رودخانه و سیلاب قرار دارد به طوری که بلوار شهید باهنر در بستر رودخانه وشتق قرار گرفته است. رودخانه اسماعیل‌آباد در محدوده کوثر جا‌به‌جا شده است. همچنین رودخانه ارنجک و دیگر رودخانه‌هایی که وارد شهر می‌شوند؛ آسیب‌زا هستند و باید برای آن‌ها فکری اساسی شود.

چگینی در پایان به پل‌هایی که در گذشته احداث شده؛ پرداخت و گفت:

این پل‌ها برای حجم ترافیک امروز طراحی نشده بودند. به عنوان مثال پل ناصر آباد با مشکلاتی از قبیل رفت و آمد و همچنین ورود آب‌های سطحی به زیر پل مواجه هستند. لازم است در اینباره نیز با مشارکت دستگاه‌هایی که عامل چنین موضوعاتی بودند؛ چاره‌ای اندیشیده شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر قزوین

    منبع خبر

    شورای شهر قزوین

    شورای شهر قزوین یک شورای شهر در شهر قزوین می باشد

      نظرات