احیا آب‌بندان‌ها موجب افزایش حجم ذخیره آب برای کشاورزان می شود

در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی و حفاظت از منابع آب زراعی در لنگرود بر لزوم احیا آب‌بندان‌ها برای ذخیره آب زمین‌های زراعی و لایروبی انهار و آب‌بندان‌ها تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گیلان ،وحید خرّمی مدیر عامل این شرکت  امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی و حفاظت از منابع آب زراعی در فرمانداری لنگرود اظهار داشت : با توجه به اینکه لنگرود در انتهای آب خور قرار دارد ،تمام  تلاش خویش را انجام  خواهیم داد تا کمترین آسیب به کشاورزان وارد شود .

وی با بیان اینکه منابع آب محدود و توسعه جمعیت زیاد است گفت: چاه‌هایی در سطح استان و شهرستان لنگرود احداث‌شده که به‌زودی تجهیز می‌شوند تا به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه ظرفیت آبگیرها در حال حاضر کم است خاطرنشان کرد: با لایروبی آب‌بندان‌ها ضمن افزایش حجم آب در آب‌بندان‌ها، دغدغه کشاورزان نیز برای عدم وجود آب یا کاهش آن حل خواهد شد .

وی با بیان اینکه آب‌بندان‌ها ظرفیت خوبی برای مستهلک کردن سیلاب است گفت: احیا آب‌بندان‌ها موجب افزایش حجم ذخیره آب برای کشاورزان و زمین‌های زراعی شده که این امر موجب آرامش خیال کشاورزان نیز خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات