انسداد ۱۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی/ صرفه جویی حدود یک...

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان مرکزی از پر و مسلوب المنفعه کردن ۱۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری با صرفه جویی حدود یک میلیون مترمکعب آب در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس محمود قدبیگی گفت: تعداد ۱۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در ۹ ماهه ابتدایی سال۹۷  در استان مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی وهمکاری نیروهای انتظامی پر و مسلوب المنفعه گردیدکه سبب صرفه جویی حدود یک میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان شد.

مهندس قدبیگی افزود:: با توجه به خشکسالی‌هایی که سال‌های اخیر رخ داده و میزان کم بارندگی ، حفر چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی، وضعیت منابع آبی استان را با چالش جدی مواجه کرده است و اگر با این معضلات برخورد نشود در آینده با کمبود شدید آب مواجه خواهیم بود.

وی ابراز داشت: نیروهای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی به صورت شبانه‌روزی در سطح استان کلیه دشت‌ها را رصد می‌کنند و هیچگونه حاشیه امنی برای کشاورزانی که ازطریق چاه‌های غیرمجاز مبادرت به کشت می‌کنند وجود ندارد، چراکه در هر لحظه امکان شناسایی و انسداد این چاه‌ها وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات