۸۲ هزار متر مربع از اراضی بستر رودخانه قره چای رفع تصرف شد

مدیر اداره منابع آب شهرستان خنداب از آزاد سازی و رفع تصرف ۸۲ هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه قره چای با دریافت حکم قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای، مهندس محمدرضا صفی خانی با اعلام این خبر افزود:با تلاش و پیگیری این اداره و اخذ حکم قضایی و هماهنگی فرماندار و دادستان شهرستان در حضور مامورین نیروی انتظامی و قضایی، ۸۲ هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه قره چای در مجاورت روستای ایجان رفع تصرف شد.

مهندس صفی خانی افزود: تعدای افراد سودجو از طریق لوله گذاری و انتقال آب غیرمجاز از یک حلقه چاه واقع در اراضی مجاور در بستر تصرف شده رودخانه قره چای اقدام به کشت محصولات کشاورزی کرده بودند که با هوشیاری و پیگیری این اداره اراضی تصرف شده آزاد و تاسیسات آبیاری و لوله های انتقال آب نیز جمع آوری و معدوم گشت  و مسیر رودخانه نیز بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: رودخانه قره چای مهم‌ترین رودخانه استان مرکزی است که حدود ۷۰ کیلومتر آن در شهرستان خنداب جریان دارد و در صورت هر گونه تصرف در بستر آن، با متخلفین و به شدت برخورد می‌شود .

مدیر اداره منابع آب شهرستان خنداب در پایان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه روزی ماموران منابع آب درخصوص انجام صحیح وظایف قانونی خود تاکید کرد: امور منابع آب  شهرستان خنداب به عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با جدیت و بر اساس قانون نسبت به برخورد با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی اقدام و اهتمام جدی خواهد داشت .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات