هدف از ایجاد میز خدمت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است

مشاور مدیر عامل و دبیر کمیته مدیریت عملکرد شرکت با تاکید بر ضرورت تداوم تلاش جدی در مسیر تحقق هرچه بیشتردولت الکترونیک در راستای نیل به اهداف برنامه جامع اصلاح نظام اداری گفت: هدف از ایجاد میز خدمت در دستگاه های اجرایی تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا سنجری نیا" در دهمین جلسه کمیته عملکرد شرکت که با حضور اعضاء این کمیته برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف از اجرای طرح میز خدمت با محوریت میز خدمت الکترونیکی، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از فساد اداری و سرگردانی مردم در سازمان ها و دستگاه های اجرایی می باشد.

وی با بیان اینکه موضوع میز خدمت موضوعی است که باید بر حسب عقل و اخلاق به آن پرداخت، تصریح کرد: این امر همچنین یک الزام قانونی است و با توجه به اهتمام دولت تدبیر و امید نسبت به اجرای این موضوع، تمام دستگاه های اجرایی از جمله شرکت آب منطقه ای تهران موظف به تحقق و اجرای شایسته این امر هستند .

سنجری نیا همچنین افزود: میز خدمت فضایی است که اجرا و تحقق اهداف آن زمینه موثری برای ورود به اجرایی شدن اهداف دولت الکترونیک می باشد و  از آن می توان به عنوان الگویی موفق و پیشتاز در اجرا و استقرار دولت الکترونیک عمل کرد .
سنجری نیا با تاکید بر به کارگیری افراد موثر و متخصص در ایجاد میز خدمت برای تسهیل کار ارباب رجوع گفت: اگر خدماتی نیاز به مذاکره و حضور در واحدهای مختلف سازمانی داشته باشد، نه تنها میز خدمت مانعی برای آن نمی باشد بلکه آن فرآیند را سرعت می بخشد و مراجعان علاوه بر این موضوع می توانند از سایر قابلیت های اجرایی نیز بهره مند شوند .

وی با اشاره به اینکه مجموعه هر امور آب به عنوان میز خدمت تلقی می گردد و حسب دستورالعمل ابلاغی، در امورهای آب استقرار میز خدمت الزامی نمی باشد، اضافه کرد: استقرار میز خدمت در حوزه ستادی یک الزام اجتناب ناپذیر است که موجب آرامش و رضایت ارباب رجوع  می گردد.

سنجری نیا اظهار کرد: اجرایی کردن سامانه ساماب و واگذاری آن به دفاتر پیشخوان دولت که با مشارکت بخش های مختلف شرکت و به ویژه معاونت حفاظت و بهره برداری و معاونت برنامه ریزی انجام شد، نمونه ای موفق در خدمت به ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است.

مشاور مدیر عامل و دبیر کمیته مدیریت عملکرد شرکت مشخص کردن اشخاصی را به عنوان مسوول میز خدمت از ضروریات این امر در حوزه ستادی و ساختمان معاونت حفاظت و بهره برداری دانست و ادامه داد: انجام خدماتی همچون تهیه بروشور مربوط به خدمات ارباب رجوع و ساماب، نصب تابلوی راهنمای طبقات، تابلوی راهنما در محوطه بیرون شرکت، نصب صندوق نظر سنجی، آب سردکن و آسانسور در حوزه ستادی از جمله مواردی است که در  معاونت حفاظت و بهره برداری و حوزه ستادی شرکت اجرایی شده است.

سنجری نیا همچنین افزود: نقطه مرکزی توجه کارگزاران و مسوولین ارشد نظام جمهوری اسلامی به بسط و توسعه دولت الکترونیک و استقرار میز خدمت الکترونیکی است که امید می رود شرکت آب منطقه ای تهران نیز اقدامات انجام شده را بسط و توسعه دهد.

وی یادآور شد: قانون در رسیدگی به کار ارباب رجوع فرایند کار را مشخص کرده است، باید برای جواب مثبت دادن به مردم تلاش نماییم، بسیاری از مردم با برخورد بد ناراحت می‌شوند نه با انجام نشدن کارشان. برخورد  غیر حرفه ای و نامناسب با ارباب رجوع باعث می‌شود که آنها خاطره خوبی از شرکت نداشته باشند که البته در صورت حادث شدن چنین امری، تبعات تنبیهی برای کارمند خاطی دربرداشته و نیز درکنار برخورد اداری و قانونی در نمرات سالیانه ارزیابی عملکرد کارمند مربوطه منعکس خواهد شد.

مشاور مدیر عامل در پایان خاطر نشان کرد: تمامی مدیران و کارشناسان شرکت برای به دست آوردن نتایج درخشان در ارزیابی عملکرد آتی باید با ارائه مستندات و نتایج قعالیت ها در این خصوص هرچه تمام تر تشریک مساعی نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات