افزون بر شش هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان بهره برداری شد

افزون بر شش هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان بهره برداری شد

www.bananews.irبا حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر مسکن وشهر سازی و همزمان با روز ملی خلیج فارس، شش هزار و ۵۹۸ واحد مسکونی مسکن مهر عصر شنبه در هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزیر مسکن وشهرسازی در این آیین با اشاره به سال جهاد اقتصادی گفت: وزارت مسکن وشهر سازی درسالجاری بازگشت به گفتمان امام راحل که فرمود تأمین مسکن مردم مظهر عدل الهی است را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

علی نیکزاد افزود: با اقداماتی که این وزارتخانه نظیر ارایه زمین رایگان و تسهیلات مناسب برای ساخت مسکن انجام داده، درسال آینده متقاضی مسکن را به صفر می رسانیم.

وی یادآور شد: در استان هرمزگان ۸۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت داریم که از این تعداد، ۲۸ هزار مورد آن مربوط به روستا و مابقی شهری است.

وی تصریح کرد: بهره برداری از شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی هرمزگان که بخشی از آن در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس امروز صورت گرفت، ازجمله این پروژه هاست.

استاندار هرمزگان نیز در این آیین، بهره برداری از شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در هرمزگان همزمان با روز ملی خلیج فارس به فال نیک گرفت و اظهار داشت: احداث و بهره برداری این تعداد واحد مسکونی برگ زرین دیگری بر افتخارات دولت عدالت محور افزود و این هدیه به مردم این استان است.

حسین هاشمی با اشاره به اینکه دولت بر روی دو موضوع اشتغال و مسکن بشدت کار می کند افزود: ایشان استانداران را الزام کرده که در این دوبخش با جدیت کار کنند.

وی، ایجاد ۴۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته و ۵۰ هزار مورد در سالجاری از اهتمام مدیران استان دانست و تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ هزار قرار داد ساخت مسکن داشتیم و امسال نیز ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی به نتیجه می رسانیم.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، رییس سازمان مسکن وشهر سازی هرمزگان نیز گفت: از شش هزار و ۴۹۸ واحد مسکونی افتتاح شده امروز در استان، چهار هزار و ۲۹ واحد آن با زیربنای ۳۸۰ هزار و ۹۴۶ متر مربع درشهرهای بالای ۲۵ هزار نفر شامل بندرعباس و بندر لنگه و ۶۱۹ واحد مسکونی با زیربنای ۳۸۰ هزار مترمربع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بستک، بندر خمیر، قشم، پارسیان، چارک و سیریک و یکهزار و ۸۵۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۸۵ هزار مترمربع در بافت فرسوده می شود.

فرشید دستوان افزود: هزینه ساخت ششهزار و ۴۹۸ واحد مسکونی ساخته شده در هرمزگان مبلغ ۲۱ هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بندرعباس، مرکز استان هرمزگان بهره برداری از ۶۵۰ واحد مسکونی به صورت نمادین با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر مسکن و شهر سازی آغاز شد و بطور همزمان مابقی واحدها در شهرهای یادشده مورد بهره برداری قرار گرفت

 

    نظرات