وزیر صنایع ومعادن:شهرک آجر در شهرستان آبدانان ایلام ایجاد می شود

وزیر صنایع ومعادن:شهرک آجر در شهرستان آبدانان ایلام ایجاد می شود

وزیر صنایع و معادن از ایجاد شهرک آجر در شهرستان آبدانان در جنوب استان مرزی ایلام خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'علی اکبر محرابیان' شنبه شب در جریان دیدار از شهرک صنعتی آبدانان گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های بالقوه ای در بخش سیمان و آجر است که باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود.

وی به طرح تصویب کارخانه سیمان در شهرستان آبدانان در سفر استانی هیات دولت اشاره کرد و افزود: اکنون عملیات اجرایی کارخانه سیمان آبدانان با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شده است.

وزیر صنایع و معادن گفت:این شهرستان در بخش سیمان دارای ظرفیت مطلوبی است و سرمایه گذاری در این بخش می تواند علاوه بر ارتقای سطح تولید سیمان در کشور ، بخشی از مشکل اشتغال جوانان منطقه را حل کند.

محرابیان به سخت گذر بودن راه های شهرستان آبدانان در منطقه کوهستانی کبیر کوه اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می شود که دولت بتواند برای استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه این شهرستان اعتبار مطلوبی به توسعه زیرساخت های منطقه اختصاص دهد.

وی همچنین گفت:وزارت صنایع و معادن برای رفع محرومیت در این شهرستان در آینده نزدیک به اجرای دو طرح صنعتی تولید دانه و عصاره مالت اقدام خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، وزیر صنایع و معادن ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت عدالت محور زمینه توسعه همه جانبه مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته ای همچون شهرستان آبدانان فراهم شود.

شهرستان آبدانان با حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلمتری جنوب استان ایلام واقع است.

 

 

    نظرات