خدمات حوزه ی آب و فاضلاب در البرز در ۴۰ سال اخیر جهشی چشمگیر داشته است

خدمات حوزه ی آب و فاضلاب در البرز در ۴۰ سال اخیر جهشی چشمگیر داشته است

سطح و میزان خدمات آبفای البرز در چهل سال گذشته نسبت به قبل از انقلاب جهشی چشمگیر را نشان می دهد. مهندس غلامرضا رضایی فر مدیر عامل شرکت آبفای شهری البرز در گفت و گو با صدای سیمای البرز اظهار داشت: اگر از نظر میزان خدمات مقایسه کنیم، میزان ارایه خدمات نسبت به اوایل انقلاب تفاوت و جهشی چشمگیر را نشان می دهد و خرسندیم که این شرکت محصول انقلاب است و خدمات خود را در سطحی بسیار بالا و مفید به شهروندان ارایه می کند.

وی افزود: شرکت های آبفای شهری محصول انقلاب هستند و از سال ۱۳۶۹ با تصویب قانون درمجلس ، این شرکتها پا به عرصه فعالیت گذاشتند. شرکت آبفای البرز هم از سال ۱۳۷۱ با عنوان غرب استان تهران و با تاسیس استان البرز در سال ۸۹ با عنوان آبفای شهری استان البرز فعالیتش را آغاز کرد و هم اکنون بیش از ۲۵ سال از عمر آن می گذارد.

مهندس رضایی فر تصریح کرد: در حالی که ابتدای انقلاب ۳۰۰۰ خانوار زیر پوشش آبرسانی بودند، هم اکنون به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار افزایش یافته اند. بطوریکه ۹۹ درصد از جمعیت شهری زیر پوشش خدمات این شرکت هستند.

همچنین ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش شبکه دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته اند در حالیکه قبل از انقلاب اصلا شبکه ی فاضلاب وجود نداشته است.

وی در ادامه به آمار مقایسه ای سایر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب و حوزه ی تاسیسات آبفا اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب یک تصفیه خانه آب با ظرفیت ۸۵ لیتر در ثانیه در کرج وجود داشت و در هر حال حاضر سه تصفیه خانه با ظرفیت ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه در مدار است. قبل از انقلاب سه مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و در حال حاضر ۸۹ مخزن با مجموع ظرفیت ۴۲۴ هزار مترمکعب، پیش از این یک ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۸۵ لیتر در ثانیه و در حال حاضر ۳۴ ایستگاه با مجموع ظرفیت ۵۵۵۵ لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان البرز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان البرز

    شرکت آب و فاضلاب استان البرز

    شرکت آب و فاضلاب استان البرز یک شرکت در شهر کرج می باشد

      نظرات