احداث بزرگترین پایانه خاورمیانه در شرق تهران امسال آغاز می شود

احداث بزرگترین پایانه خاورمیانه در شرق تهران امسال آغاز می شود

www.BanaNews.irمدیر عامل سازمان پایانه ها و پارکسوارهای شهر تهران با بیان اینکه احداث پایانه جدید شرق از مهمترین پروژه هایی است که امسال اجرایی می شود، گفت: فاز نخست پایانه جدید شرق تهران به عنوان بزرگترین پایانه خاورمیانه امسال عملیاتی خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ولی آذروش با بیان اینکه براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در فاز نخست این پروژه تا پایان سال مجموعه سالن انتظار، غرفه ها، محلهای فروش بلیت، سکوهای سوار و پیاده شدن مسافران ، سیستمهای تهویه و روشنایی ، محل پارک اتوبوسها و... که از اقدامات اصلی در اجرای پروژه محسوب می شود، اجرایی خواهد، گفت: مجموعه پایانه جدید شرق در مجموع حدود ۳۵ هکتار مساحت دارد که در فاز نخست این پروژه بیش از ۶ هزار متر مربع فضای مجموعه آماده بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: پایانه جدید شرق روزانه می تواند جوابگوی بیش از ۱۲۰ هزار مسافر باشد و ۴ هزار دستگاه اتوبوس و خودروی سواری کرایه ای می توانند از طریق این پایانه نسبت به جابه جایی مسافران اقدام کند.

آذروش با تاکید براینکه بر اساس پیش بینی این پروژه در ۳ فاز تکمیل می شود، افزود: در فازهای بعدی در مجموعه پایانه جدید شرق، فضاهای فرهنگی، ورزشی و ۲ هتل ۳ یا ۴ ستاره در مجاورت پایانه احداث خواهد شد.

مدیر عامل سازمان پایانه ها خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات و ویژگیهای پایانه جدید شرق این است که یک ایستگاه مترو در داخل پایانه احداث خواهد شد که دسترسی به پایانه را بسیار آسان و راحت می کند.

آذروش با باین اینکه ۱۰۰ درصد احداث فاز نخست پایانه جدید شرق از محل اعتبارات شهرداری تهران تامین شده است گفت: برای اجرای فاز نخست این پروژه بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال فاز نخست این پروژه تکمیل و آماده بهره برداری شود .

 

 

    نظرات