ضرورت زمینی کردن شبکه برق بیرجند در جهت حفاظت از درختان

ضرورت زمینی کردن شبکه برق بیرجند در جهت حفاظت از درختان

شهردار بیرجند گفت: برخی از درخت‌های موجود در حاشیه خیابان‌ها به دلیل اینکه شبکه برق هوایی شهر از روی این درخت‌ها عبور می‌کند دچار آسیب شده‌اند و ضرورت دارد شبکه شهری برق بیرجند زمینی انجام شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند مهندس محمد علی جاوید اذعان داشت: همکاری شهرداری و شرکت برق می تواند فصل جدیدی از خدمت رسانی به شهروندان را شکل دهد، هرچند این اقدام اعتبار زیادی نیاز دارد ولی به هر حال کار باید از یک نقطه آغاز شود .

وی با اشاره به ضرورت تسریع در زمینی کردن شبکه برق بیرجند افزود: زمینی کردن شبکه برق علاوه بر ایمنی بیشتر باعث زیبایی منظره شهری و امکان کاشت درختان سایه گستر و با ارتفاع بلند را امکان پذیر می سازد.

وی در بیان مشکلات اجرای شبکه برق به صورت هوایی اضافه کرد: در مدیریت جدید شهری و در جهت حفظ ظاهری زیبا و متناسب در منظر شهری یکی از اصلی ترین شاخص ها حذف زوائد بصری و ایجاد چشم اندازی به دور از آشفتگی است.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه شبکه های هوایی برق در داخل بافت شهری ترکیب ناهمگونی به وجود می آورد که قطعاً از چشم بیننده دور نمی ماند اظهار داشت: رشد درختان حاشیه معابر و خیابانها سبب تداخل آن با شبکه برق شده و خطرات عدیده ای به وجود می آورد.

جاوید ادامه داد: در زمستان در صورت بارش برف، شبکه برق شبکه برق به سمت پایین کشیده شده و تماس و اصطکاک آن با شاخه و تنه درخت می تواند خطرساز گردد و همین مشکل در تابستان در اثر گرما اتفاق می افتد که در سالیان اخیر آتش سوزی های متعددی برای درختان در اثر این عامل به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه راه حلی که ادارات برق در این موارد دنبال می کنند هرس شاخه ای درختان بوده که جدا از آسیب به درخت سبب از بین رفتن زیبایی آن می گرد دضمن اینکه در خصوص درختان سوزنی برگ، با هرس شاخه های انتهایی عملاً رشد درخت متوقف می گردد.

وی بهترین راه حل مشکلات فوق را اجرای شبکه های زمینی برق عنوان کرد و یادآور شد: از زمانی که شبکه برق خیابانهای جمهوری و مدرس زمینی شده نه نیازی به هرس غیر اصولی درختان بوده و نه حادثه ای رخ داده است.

به گفته  شهردار بیرجند با توجه به هزینه بالای اجرای زمینی شبکه های روشنایی، تا زمان اجرای کامل آن می بایست حداقل در نقاط تماس کابل های هوایی برق با درختان، عایق کاری صورت پذیرد تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری گردد.

جاوید تاکید کرد: بدون شک در راستای قانون جامع حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، شهرداریها موظف به حفظ درختان بوده و ملزم به جلوگیری از آسیب به آن می باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات