شهردار بیرجند: بی تدبیری در ارتباط با مدیریت بحران ضرر جبران ناپذیری برای شهر و شهروندان است

شهردار بیرجند: بی تدبیری در ارتباط با مدیریت بحران ضرر جبران ناپذیری برای شهر و شهروندان است

شهردار بیرجند: بی تدبیری در ارتباط با مدیریت بحران ضرر جبران ناپذیری برای شهر و شهروندان است

جلسه  ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند با حضور اعضای ستاد در محل دفتر شهردار  برگزار گردید.

شهردار بیرجند اظهار داشت: مدیریت بحران از جمله مواردی هست که باید برنامه ریزی جدی برای آن صورت گیرد و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه اعضاء ستاد بحران باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

مهندس جاوید با اشاره به نقش محوری شهرداری در مدیریت بحران، هماهنگی بین بخش ها و سازمانها  برای مقابله و  آمادگی دربرابر سوانح و بلایا رامورد تاکید قرار داد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند تصریح نمود:  ایجاد زیرساخت ها، خرید تجهیزات مورد نیاز مواقع بحرانی و آموزش نیروی انسانی متخصص در مدیریت بحران بسیار مهم است و در همین راستا بایستی همه مجموعه شهرداری برای مقابله با بحران های مختلف آمادگی داشته باشند.

مهندس جاوید با اشاره به اینکه در پی احتمال وقوع حوادث دستگاهها در آماده باش کامل باشند ، گفت: تامین امنیت،آرامش روحی و روانی شهروندان در بحران یکی از تکالیف مهم این ستاد است و بی تدبیری در ارتباط با مدیریت بحران ضرر جبران ناپذیری برای شهر و شهروندان است.

وی اتخاذ نگاه علمی و درست در کنار واقع بینی همراه با اندیشیدن و تمهیدات لازم را از ضروریات مدیریت بحران دانست و ابراز داشت: در حوزه بحران و مدیریت آن تامین امنیت از اولویت هاست که باید در این زمینه تمرینات و تمهیدات گسترده ای صورت پذیرد.

شهردار بیرجند در ادامه پدافند غیرعامل را یک ضرورت اساسی برشمرد و  لزوم در نظر گرفتن ملاحظات  پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژه های مختلف را خواستار شد .

در ادامه این جلسه مهندس شاکری جانشین اول ستاد مدیریت بحران  شهرداری بیرجند با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور برای تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها، افزود: با صدور ابلاغ های اعضای ستاد و تشکیل ساختار ستاد در شهرداری بیرجند، بایستی برای آموزش کارکنان و اعضای کارگروه ها تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند همچنین تصریح کرد: هشدارهای زیادی مبنی بر امکان بروز سرمای شدید در نیمه دوم سال جاری دریافت شده است و در این راستا بایستی آمادگی کامل برای مدیریت عملیات زمستانی در مجموعه شهرداری ایجاد گردد.

در ادامه مهندس میرزایی جانشین اول ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند بر الزام کلیه دستگاههای اجرایی به رعایت نکات ایمنی تاکید نمود و گفت: با توجه به وجود تعداد زیاد ساختمان های اداری در سطح شهر،  مباحث ایمنی ساختمان ها و مجهز شدن به تجهیزات ایمنی  بسیار مهم و ضروری می باشد.

لزوم آمادگی مدیران مناطق و نواحی برای مواجهه با سیلاب های شهری و دفع آبهای سطحی از دیگر مواردی بود که مدیر منطقه دو شهرداری بیرجند مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است در پایان این جلسه روسای کارگروه های ستاد مدیریت بحران شهرداری به ارائه گزارشی پیرامون تشکیل کارگروهای  تدفین، ایمنی، سیلاب شهری و اطلاع رسانی و هشدار پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات