جمع آوری خودروهای سنگین از حاشیه معابر در سال ۹۸

جمع آوری خودروهای سنگین از حاشیه معابر در سال ۹۸

جمع آوری خودروهای سنگین از حاشیه معابر در سال ۹۸

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: افزایش توقفگاه و جمع‌آوری خودروهای سنگین از حاشیه معابر اصلی و فرعی، سیاست اصلی سال ۹۸ این سازمان در پی درخواست‌های مردمی مطرح شده با مرکز ۱۳۷ خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری که در ادامه طرح پاسخگویی مستقیم مدیران شهری به سوالات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان، در مرکز ۱۳۷ حضور یافته بود، در مورد ضرورت اجرای این طرح اظهار داشت: اجرای این طرح را بسیار مثبت قلمداد می‌کنم زیرا معتقدم شاید در طول روز یا هفته و ماه، فرصت مناسب ایجاد نشود که فارغ از همه مسائل، تمام و کمال در فضایی قرار گرفته و به ارتباط مستقیم با مردم بپردازیم که حال ۱۳۷، این امکان را فراهم ساخته است.
وی ادامه داد: در چند نوبتی که افتخار حضور در مرکز ۱۳۷ و ارتباط مستقیم با مردم از طریق این مرکز را داشته‌ام هر بار، با موضوعات و مسائل جدیدی مواجه شده‌ام که شاید در خود سازمان، این موضوعات را اینقدر پررنگ نمی‌دانستم.
مختاری اذعان داشت: امروز یکی از پرتکرارترین تماس‌ها به موضوع پارک حاشیه‌ای خودروهای باری و سنگین در معابر اصلی و فرعی اختصاص داشت که معضل بزرگی برای شهروندان محسوب شده و درخواست حل آن را دارند.
*افزایش توقفگاه و جمع‌آوری خودروهای سنگین از حاشیه معابر، سیاست اصلی سال ۹۸ در پی درخواست‌های مردمی
وی با تاکید بر اینکه سازمان حمل و نقل بار شهرداری مشهد، در کل کشور پیشرو است، افزود: هیچ سازمان حمل و نقل باری در کشور، دارای ۵ توقفگاه نیست، دیگر شهرها حتی یک توقفگاه نیز ندارند، تنها همدان یک توقفگاه نه چندان مناسب در این حوزه دارد اما با این وجود هنوز راه نرفته بسیار زیادی در پیش رو داریم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد عنوان کرد: باید در زمینه جمع کردن خودروهای سنگین از معابر اصلی و فرعی بیشتر تلاش کنیم زیرا آلودگی صوتی و زیست محیطی که اینگونه خودروها برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کنند و سایر خطرات احتمالی پارک و تردد آنها در معابر، زیاد است و یقینا یکی از سیاست‌های اصلی سال آینده این سازمان، با توجه به حجم زیاد درخواست‌های مردمی در مرکز ۱۳۷، در این حوزه خواهد بود.
مختاری ادامه داد: آن دسته از راننده‌های ناوگان باری که تحت پوشش ما قرار دارند نیز در تماس با ۱۳۷، بخاطر مشکلاتی که وجود دارد درخواست رسیدگی به مشکلاتشان را دارند، مسائلی از جمله گرانی لاستیک، روغن، حمایت‌های بیمه‌ای و ... که انتظار رانندگان از ماست و ما هم در این حوزه حرکت‌هایی را آغاز کرده‌ایم، به طور مثال توزیع بیش از ۲۰۰ حلقه لاستیک بین خودروهای باری سنگین و همچنین بیمه بیش از دو هزار نفر از رانندگان ناوگان باری مشهد صورت گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هوشمندسازی نیز، گفت: برای هوشمندسازی در دو بخش داخل سازمان و بیرون سازمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. تمام مراحل صدور مجوز برای رانندگان از زمان مراجعه تا واریز وجه و صدور مجوز، به صورت سامانه‌ای و هوشمند انجام می‌شود و فقط شرکت مذکور، مدارک راننده مورد نظر را بر روی سامانه بارگذاری نموده و تمام مراحل، الکترونیکی انجام می‌شود.
مختاری افزود: همچنین نظارت گشت‌‌های سازمان در درون شهر نیز تماما بر اساس همین سامانه صورت می‌پذیرد و تمام تخلفات و مجوزات یک خودرو از طریق آنلاین قابل رویت است. اما نظارت بر خودروهای حمل و نقل بار هنوز به صورت ۵۰ درصد سنتی یعنی از طریق همین خودروهای گشت و ۵۰ درصد هوشمند و از طریق دوربین‌های کنترل نظارت تصویری انجام می‌شود و هنوز ۱۰۰ درصد هوشمند نشده است.
وی اظهار داشت: البته یکی از مشکلات موجود در این مسیر، ع بودن (حرف مخصوص پلاک خودروهای باری) مخصوص پلاک همه خودروهای سنگین از جمله اتوبوس، مینی بوس، تاکسی برون شهری و همچنین کامیون و ... است، این مسئله در حال بررسی برای حل شدن است تا بتوان موضوع هوشمندسازی در این حوزه به ۱۰۰ درصد برسد.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات