لباس نو بر تن پیاده‌روهای وکیل‌آباد

لباس نو بر تن پیاده‌روهای وکیل‌آباد

لباس نو بر تن پیاده‌روهای وکیل‌آباد

در پی درخواست‌های ثبت شده مردمی در مرکز ۱۳۷، پیگیری این مرکز به ثمر نشست و بهسازی پیاده‌روهای بولوار وکیل‌آباد در دستور کار شهرداری منطقه ۹ قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بولوار وکیل‌آباد یکی از بزرگراه‌های شهری و معابر اصلی و پرتردد شهر مشهد محسوب می‌شود که بخش زیادی از جمعیت مشهد در قالب دو منطقه ۹ و ۱۱ در دو طرف این بولوار سکونت داشته و معمولا با استفاده از آن، مسیر خود را برای تردد به سایر نقاط شهر مخصوصا با استفاده از مترو، انتخاب می‌کنند.
حال، ضرورت پرداختن به متن و حاشیه این بولوار با توجه به اینکه هم خود بزرگراهی شهری بوده و هم در میان دو منطقه مهم شهری نیز قرار دارد، بیش از پیش احساس می‌شود. با نگاهی به تماس‌های وارده به مرکز ۱۳۷ و نام بولوار وکیل‌آباد، موضوعات مختلفی به چشم می‌خورد که امروز، به پروژه بهسازی پیاده‌روهای این بولوار در حوزه خدماتی منطقه ۹ می‌پردازیم زیرا مورد تقاضا و درخواست تعداد زیادی از شهروندان ساکن منطقه ۹ بوده است.
درخواست موزائیک فرش و بهسازی پیاده روهای خاکی و ناهموار
شهروندی در تماس با ۱۳۷، مشکل خود را اینگونه بیان می‌کند: جلوی مغازه من واقع در حاشیه بولوار وکیل آباد، بعد از بولوار حافظ به سمت هفت و تیر، خاکی است و با اینکه خودم گراویه خریداری کرده و در این مکان از پیاده رو ریخته‌ام تا وضعیت بهتر شود، اما همچنان این بخش از پیاده رو، از مشکل عدم بهسازی رنج می‌برد.
وی می‌افزاید: لذا درخواست دارم در صورت امکان درخواست دارم این بخش از پیاده رو، همانند سایر پیاده روهای شهر بهسازی شده و موزاییک فرش شود چون در حال حاضر نیز بخشی از پیاده روهای این محدوده موزاییک و بخشی دیگر نیز خاکی است.
خانم موحدیان، خود را ساکن بولوار اقبال لاهوری معرفی می‌کند که ۳ سال است در این محله زندگی می‌کند. وی می‌گوید: بولوار وکیل آباد از بولوار اقبال لاهوری به سمت بولوار لادن، پیاده رو بهسازی شده ندارد و مسیر پیاده راه در این بخش، خاکی است، همچنین به دلیل حرص نشدن درختان حاشیه خیابان در این مسیر، همین پیاده رو خاکی نیز شب‌ها به شدت تاریک می‌شود و پستی و بلندی‌پیاده‌روهای آن قابل دیدن نیست لذا مجبور می‌شوین از خیابان طی مسیر نماییم.
وی ادامه می‌دهد: واقعا شایسته نیست در کنار این بزرگراه شهری، یک پیاده‌روی خاکی وجود داشته باید لذا درخواست داریم این مسیر موزاییک و بهسازی شود.
شهروندان به حضور مدیران شهرداری در ۱۳۷ خو گرفته‌اند
سومین شهروندی که نهم مردادماه ۹۷ به عادت حضور شهرداران در مرکز ۱۳۷ از اول تا سیزدهم هر ماه، تماس گرفته بود تا مساله خود را مستقیما به شهردار منطقه مطرح نماید، با شنیدن عدم حضور شهردار منطقه در مرکز و عدم ۱۳۷ اجرای طرح حضور شهرداران در این مرکز طی ماه جاری، موضوعاتی را که در ذهن داشته به کارشناس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری بازگو می‌نماید.
آقای پهلوان کاشی عنوان می‌دارد: از شهرداری منطقه ۹ واقع در ابتدای بولوار اقبال لاهوری که به سمت بولوار لادن حرکت می‌کنیم، بعد از ایستگاه قطار شهری تا بولوار لادن، حدود بیش از ۳۰ متر طول در عرض حدود ۵ متری، نه جوی و جدول دارد و هم پیاده روی آن خاکی است، عملا انگار در این بخش از شهر وارد یک بخش از یک روستا شده‌ایم.
وی اذعان می‌دارد: عملا همه ساکنان بولوار لادن و اقبال لاهوری هم باید این مسیر را برای رسیدن به ایستگاه قطارشهری جهت استفاده از مترو طی نمایند، لذا شایسته است شهرداری زیباسازی و پیاده‌روسازی این مسیر را در دستور کار قرار دهد.
پایان فاز دوم و سوم بهسازی پیاده‌روهای وکیل‌آباد تا پایان سال جاری
وقتی این درخواست‌ها به همراه سایر درخواست‌های مردمی در این حوزه به شهردار منطقه ۹ مشهد انعکاس داده می‌شود، وی می‌گوید: بولوار وکیل‌آباد با طول حدود ۶ کیلومتری و با بدنه فعالی که در حال حاضر دارد پیاده محوری و مسیر دوچرخه که در طرح جامع برای آن دیده شده است یکی از بدنه‌های فعال پیاده محوری و دوچرخه سواری شهر محسوب می‌شود.
وی می‌افزاید: همکاران بنده با توجه به طولانی بودن مسیر این بولوار، پیاده‌روسازی را در چند فاز در حال انجام دارند که در فاز‌های اول، پیاده‌روسازی از ابتدای بولوار وکیل‌آباد و میدان آزادی تا ابتدای بولوار هاشمیه به پایان رسیده است و در فاز دوم کار از بولوار هاشمیه تا بولوار هفت تیر در حال انجام است که تا پایان سال جاری این فاز به پایان خواهد رسید.
شهردار منطقه ۹ مشهد ادامه می‌دهد: طول این پروژه یک هزار متر بوده و یک ماه از آغاز آن می‌گذرد که جدول‌گذاری و تراکم بستر انجام شده و طی روزهای آینده تایل‌گذاری آغاز می‌شود. این فاز از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار بوده و مبلغ قرارداد آن نیز ۱۳ میلیارد ریال است.
فرهادیان اضافه می‌کند: فاز سوم بهسازی پیاده روهای بولوار وکیل آباد نیز حدفاصل بولوار هفت تیر و از هفت تیر یک تا بولوار حافظ از اواسط آذرماه سال جاری آغاز شده است که تا پایان اردیبهشت‌ماه مدت قرارداد این پروژه بوده اما در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این مسیر را نیز به پایان رسانده و به شهروندان تحویل دهیم.
وی خاطرنشان می‌سازد: جدول‌گذاری این پروژه به طول ۶۰۰ متر و با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال نیز انجام شده است و تا پایان هفته جاری، تایل‌گذاری تا وکیل‌آباد ۲۸ صورت ‌پذیرد.
وی در پایان اظهار امیدواری می‌کند که در سال آینده نیز بتوان فاز‌های بعدی بهسازی پیاده‌روهای بولوار وکیل‌آباد از حافظ تا صیاد با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریال را به اجرا گذاشت. بخش‌‌های بعدی نیز در فاز‌های دیگر اجرایی می‌شود.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات