‍ خبر معدوم کردن سگ های بلاصاحب تکذیب شد/شهرداری با سازمان های مردم نهاد حامی حیوانات همراهی می کند

خبر معدوم کردن سگ های بلاصاحب تکذیب شد/شهرداری با سازمان های مردم نهاد حامی حیوانات  همراهی  می کند

معاون خدمات شهری شهردار کرمان گفت: در پی انتشار اخباری مبنی بر معدوم کردن سگ های بلاصاحب در شهر کرمان  و اعلام نارضایتی برخی از شهروندان، این قضیه به سرعت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، مهدی نیکویی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد ،لاشه‌ی تعدادی سگ در پشت کارخانه ای در محور کرمان ،زرند (حوالی چترود ) دیده شده است که برخی افراد به اشتباه احساس کرده اند که این کار توسط شهرداری کرمان انجام شده است .

وی با تکذیب این قضیه گفت: کلیه سگ های بلاصاحبی که توسط شهرداری از سطح شهر جمع آوری می‌شوند، طبق روال همیشه به محل پناهگاه نگهداری سگ های بلاصاحب منتقل می شوند.

وی ادامه داد: پس از آن طی هماهنگی های صورت گرفته با مدیران اداره کل دامپزشکی استان، به‌صورت روزانه تعدادی سگ برای عقیم سازی به بیمارستان دام پزشکی دانشگاه شهید باهنر  کرمان منتقل می شوند و پس از آن مجددا به پناهگاه  و در "سایت رها سازی "انتقال پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به فضای بزرگ و تجهیز شده ، کلیه سگ های جمع آوری شده در این محل نگهداری می شوند .

وی با بیان اینکه تعدادی از دامپزشکان  حامیان سگ های بلاصاحب هستند، گفت: همچنین در صورت مشاهده هرگونه بیماری، نسبت به درمان آن اقدام می‌شود.

نیکویی افزود: با وجود مشکلات مالی و کمبود امکانات شهرداری کرمان ، به‌صورت روزانه کار جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر و انتقال به محل پناهگاه را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه خوردوهای حمل سگ های بلاصاحب مجوز خروج از شهر کرمان را ندارند، تاکید کرد: روزانه کلیه سگ های جمع‌آوری و عقیم شده و نیروهایی که در این راستا فعالیت می‌کنند بررسی و کنترل  می شوند.

وی ضمن تشکر از حس حیوان دوستانه‌ی مردم کرمان ، از آنها خواست در صورت انتشار اخبار کذب، حتما با ارگان مربوط  تماس گرفته و پس از اطلاع دقیق از مباحث، نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام کنند.

وی گفت : شهرداری کرمان برای حمایت از حیوانات، آمادگی کامل برای همکاری و تعامل با سازمان های مردم نهاد  را دارند.

گفتنی است در پی انتشار خبر کذب معدوم سازی سگ های بلاصاحب، از سوی دکتر داریوش وثوق رئیس بیمارستان دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان نامه ای به شهرداری ارسال شده است که متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با سلام :

«احتراما به عرض می رساند سگ هایی که به کلینیک دانشکده ارجاع می شود، بعد از عقیم سازی همان روز و یا روز بعد به مامور شهرداری جهت ارجاع به سایت تحویل داده می شود.

لازم به ذکر است با توجه به هزینه های بسیار بالا از لحاظ مادی برای دانشکده از تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۷ تاکنون بالغ بر ۴۰۰ سگ نر و ۸۰ سگ ماده عقیم شده و به سایت شهرداری تحویل داده شده و اخبار ذکر شده در مورد نابود سازی سگ ها بعد از عقیم سازی کذب محض است.»

با تشکر

دکتر داریوش وثوق

رئیس بیمارستان دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان

نجمه ابراهیمی نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید aappww.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات