شهردار کرمان گفت: حقوق عابران پیاده باید مورد توجه قرار گیرد

شهردار کرمان گفت: حقوق عابران پیاده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد

بررسی موضوع پیاده‌پذیری چهارراه های امام جمعه، سمیه و فرهنگیان در کارگروه معماری و شهرسازی

شهردار کرمان گفت: حقوق عابران پیاده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در کارگروه معماری و شهرسازی شهرداری که به منظور پیگیری موضوع پیاده‌پذیری چهارراه‌های امام جمعه، سمیه و فرهنگیان تشکیل شد، بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه‌ی ترافیک به عنوان یک اصل مهم در کاهش تصادفات تاکید کرد.

وی با بیان این که برای ارتقاء فرهنگ ترافیک بایستی تلاش ویژه‌ای داشته باشیم؛ تصریح کرد: فرهنگ ترافیکی شامل اقدامات فیزیکی و نیز اقدامات انضباطی است.

وی افزود: می‌توان با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب به گونه ای عمل کنیم که مردم به انضباط ترافیکی عادت کنند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: شهرداری در صدد ارائه‌ی طرحی برای پیاده پذیری چهارراه‌های سمیه (طهماسب آباد)، امام جمعه و فرهنگیان جهت اولویت دادن به عابران پیاده است که این امر علاوه بر تسهیل در عبور و مرور آنها، منجر به کاهش وقوع تصادفات و ارتقاءایمنی عابران پیاده می‌شود.

گفتنی است در کارگروه معماری و شهرسازی طرح  پیاده‌پذیری سه چهارراه سمیه، امام جمعه و فرهنگیان جهت اولویت دادن به عابران پیاده ارائه شد و مقرر گردید که دوضلع شمالی چهارراه سمیه مطابق با طرح ارائه شده، اجرا شود و منطقه تنگ شدن تقاطع، را به طور موقت انجام دهد تا تبعات این اقدام مشخص شود و در این راستا لازم است که سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز بر این اقدام نظارت داشته باشد.

لازم به ذکر است در این نشست اعضای کارگروه معماری و شهرسازی طرح ها و نظرات خود را در خصوص پیاده پذیری چهارراه های امام جمعه، سمیه و فرهنگیان ارائه کردند.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات