در هر منطقه‌ی شهر کرمان، یک بوستان برای استفاده‌ی معلولین مناسب سازی می‌‌شود

در نشست ستاد مناسب سازی شهرداری مصوب شد:

در هر منطقه‌ی شهر کرمان، یک بوستان برای استفاده‌ی معلولین مناسب سازی می‌‌شود

‌مناسب‌سازی فضاهای شهری به صورت پایه‌ای و اصولی انجام می‌شود

شهردار کرمان با اشاره به لزوم مناسب سازی معابر شهری برای تردد معلولان گفت: شهرداری کرمان جهت استفاده‌ی معلولان، مناسب سازی یک بوستان در هر یک از مناطق چهارگانه شهری را در دستور کاری مناطق قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین سید مهران عالم زاده در نشست ستاد مناسب سازی شهرداری که با حضور معاونان معماری و شهرسازی، خدمات شهری و امور زیربنایی، شهرداران مناطق و شورش دلپسند به عنوان نماینده‌ی جامعه‌ی معلولان برگزار شد، افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز به این امر پرداخته می‌شود.

وی گفت: این ستاد در راستای تحقق هدف شهرداری برای رسیدن به «کرمان، شهری بدون مانع برای تمامی اقشار جامعه» تلاش می کند و سعی بر این دارد که در جهت اجرایی شدن ضوابط، مناسب‌سازی فضاهای شهری را به صورت پایه‌ای  و اصولی انجام دهد.

عالم‌زاده با تاکید بر اینکه مناسب سازی شهر باید به یک اصل تبدیل شود، افزود: در این راستا ضوابط و دستورالعمل های لازم برای مناسب سازی فضاهای شهری صادر و نظارت بر اجرای این ضوابط به عنوان  اصلی مهم در مدیریت شهری انجام می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: از ابتدای این دوره تلاش‌های بسیاری در حوزه معاونت معماری و همچنین مناطق چهارگانه شهرداری کرمان برای مناسب سازی فضاهای شهری جهت استفاده افراد دارای معلولیت انجام گرفته است.

مریم ایلاقی حسینی افزود: در این راستا حوزه معاونت معماری و شهرسازی ضمن تدوین و یکپارچه سازی دستورالعمل ها و ضوابط مرتبط با مناسب سازی برای ساختمان های عمومی و فضاهای شهری، آن را به صورت «شیوه نامه اجرایی مناسب سازی ساختمان های عمومی و فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت» در قالب سه جلد به صورت توضیحی و تصویری به عنوان راهنما برای مهندسان و طراحان در فرآیند طراحی و نظارت و تکمیل چک لیست ها تهیه کرده است تا کارشناسان مربوط را در جهت تحقق هر چه بهتر ضوابط راهنمایی کند.

گفتنی است در نشست ستاد مناسب سازی مقرر شد که پارک شورا در منطقه یک، پارک مادر در منطقه دو، پارک شهید مطهری در منطقه سه و پارک پدر در منطقه چهار مناسب سازی شوند و همچنین ساختمان های شهرداری های مناطق جهت عبور و مرور معلولین مناسب سازی شود.

همچنین مقرر شد که استفاده از حمل و نقل عمومی برای معلولین رایگان باشد . ضمن این که دو دستگاه اتوبوس برای استفاده  معلولین اختصاص داده شد.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات