آشنا کردن همه‌ی مردم با خواجوی کرمانی ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

آشنا کردن همه‌ی مردم با خواجوی کرمانی ضروری است

۱۵ تا ۲۲ دی ماه به عنوان هفته فرهنگی کرمان انتخاب شد

رییس شورای اسلامی شهر کرمان از انتخاب هفته‌ی فرهنگی کرمان خبر داد و گفت: ۱۵ تا ۲۲ دی ماه به عنوان هفته‌ی فرهنگی و۱۷ دیماه به عنوان روز فرهنگی کرمان انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد در جلسه‌ی پاسداشت خواجوی کرمانی و دیگر مفاخر کرمان که با حضور شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان فرهنگی کرمان برگزار شد؛ با اشاره به این که این روزها اتفاقات خاصی در حوزه‌ی فرهنگ رخ داده است افزود: ۱۵ دی ماه روز ثبت قبه سبز و۱۷ دی ماه زادروز خواجوی کرمانی و سالگرد کلنگ زنی دانشگاه شهید باهنر توسط مرحوم افضلی پور رویدادهای هفته‌ی فرهنگی کرمان هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ۱۹ دی ماه در هفته‌ی فرهنگی کرمان خاطرنشان کرد: ۱۷ دی‌ماه زاد روز خواجوی کرمانی به عنوان روز فرهنگی کرمان انتخاب شده است

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با تاکید بر این که رویکرد شورای شهر در این دوره، پرداختن به مقوله های اجتماعی، فرهنگی و ادبی شهر کرمان است؛ یادآور شد: خوشبختانه شهردار کرمان نیز فردی فرهنگ دوست است، مرتبا رویدادهای فرهنگی را دنبال کرده و در این زمینه با شورای شهر همراهی می کند.

فرشاد در ادامه با اشاره به تبادل نظر با کارشناسان فرهنگی برای انتخاب روز فرهنگی کرمان خاطرنشان کرد: در این رابطه مطالعات و بررسی های زیادی انجام شده و در نهایت با گرفتن نظر نهایی کارشناسان، روز فرهنگی و هفته فرهنگی کرمان انتخاب شده است.

وی ارایه راهکارهایی برای ملموس وآشنا کردن مردم با خواجوی کرمانی را ضروری برشمرد و افزود: در این رابطه پیشنهاد می‌کنم تا با اصناف وارد مذاکره شده و تقویم دیواری مزین به تصویر و اشعار خواجو  را به برسانیم تا آن را در معرض دید همگان قرار دهند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: همچنین می‌توان با هماهنگی آموزش و پرورش تحقیقی با موضوع «خواجوی کرمانی» برای دانش آموزان تعیین کرد و یا بخشی از پایان نامه‌های ادبی دانشجویان را به این موضوع اختصاص داد.

فرشاد ضمن تشکر از زحمات اندیشه سرای فردوسی برای شناساندن مفاخر کرمان به جامعه گفت: شورای شهر در کنار شماست و برای پاسداشت خواجوی کرمانی و سایر مفاخر و مشاهیر کرمان با شما همراهی می‌کند.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۹۹۶۵.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات