نظام پیمانکاری استعمار نوین کارگران است

نظام پیمانکاری استعمار نوین کارگران است

www.BanaNews.irرئیس خانه کارگر هشتگرد گفت: نظام پیمانکاری استعمار نوین کارگران است که باید مورد توجه وزارت کار و امور اجتماعی قرار گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید سامانی پور با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج، اظهار داشت: نظام جدیدی که طی چند سال اخیر در ایران پاگرفته است موجب شده کارگران با مشکلات فراوانی مواجه باشند.

وی افزود: پیمانکاران به عنوان افرادی که نقش واسطه را ایفا می کنند دست به استثمار کارگران می زنند که زیبنده نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه وزارت کار در این رابطه برنامه ریزی کرده است، خاطر نشان کرد: وزارت کار و امور اجتماعی طی برنامه ای مسیری را برای برچیده شدن این نظام طراحی کرد که امیدواریم خروجی آن منجر به کاهش مسائل و مشکلات این قشر باشد.

وی یادآور شد: اجحافی که توسط پیمانکاران در حق کارگران می شود از اهم مواردی است که باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

سامانی پور تصریح کرد: پیمانکاران با عقد قراردادهایی مبالغ زیادی را دریافت می کنند اما با پرداخت حداقل حقوق به کارگران که حتی کمتر از حداقل حقوق تعیین شده است، مشکلات فراوانی را برای آنان به وجود آورده اند.

به گفته وی تضییع حقوق کارگران توسط پیمانکارانی که عمدتا واجد صلاحیت نیز نیستند مهمترین مشکل و معضلی است که کارگران با آن مواجه اند.

 

 

    نظرات