۱۳ سال عبور بی توقف مترو از گرمدره/ متروی گرمدره معطل جاده دسترسی!

۱۳ سال عبور بی توقف مترو از گرمدره/ متروی گرمدره معطل جاده دسترسی!

www.BanaNews.irگرمدره یکی از شهرهای استان البرز و مناطق جمعیتی استان است که مترو از ۱۳ سال قبل بدون توقف از آن می گذرد و مردم این شهر همچنان منتظر راه اندازی ایستگاه مترو در آن هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) گرمدره شهری در بخش مرکزی از توابع شهرستان کرج است که از مدتی قبل به شهرستان کرج پیوسته و در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد.

این شهر با مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف روبروست که یکی از شاخص ترین آنها حمل و نقل بین تهران و کرج و گرمدره است.

گرمدره به لحاظ قرار گرفتن در کیلومتر ۲۲ جاده مخصوص تهران - کرج هم به تهران و هم به کرج نزدیک است، اما در نهایت با تصمیم هیئت وزیران در حوزه استحفاظی استان البرز قرار گرفته است، بنابراین مردم منطقه بین هر دو کلانشهر در رفت و آمدند.

محرومیت از مترو طاقت گرمدره ایها را طاق کرده است

اما محرومیت این مردم از مترو به عنوان وسیله ای ایمن و مطمئن که بیش از ۱۳ سال است از منطقه آنها عبور می کند طاقت گرمدره ایها را طاق کرده است.

ایستگاه متروی گرم‌دره، یکی از ایستگاه‌های خط پنج مترو تهران است. این ایستگاه در کیلومتر ۲۳ بزرگراه تهران - کرج، جنب اردوگاه آموزشی قدس قرار دارد.

افتتاح ایستگاه مترو گرمدره در سال ۸۷

ایستگاه گرمدره به عنوان دهمین ایستگاه خط مترو تهران ـ کرج دهم اسفندماه سال ۸۷ یعنی ۴ سال پیش با حضور حضور استاندار تهران و مدیرعامل شرکت مترو افتتاح شد.

ایستگاه محمدشهر با همت مسئولان زودتر از گرمدره راه اندازی شد

پس از ایستگاه گرمدره آخرین توقفگاه مترو محمدشهر است که برغم راه اندازی پس از گرمدره مدتها قبل با حضور قالیباف شهردار تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

هم اکنون مدتهاست شهروندان محمدشهری از این ایستگاه استفاده می کنند، اما علت اینکه چرا ایستگاه متروی گرمدره چهارسال پس از ا فتتاح همچنان به روی مردم بسته است، علتی بسیار ساده دارد.

جاده دسترسی به ایستگاه متروی گرمدره آماده نیست!

عدم راه اندازی جاده دسترسی به ایستگاه مترو علت اصلی راه اندازی نشدن ایستگاه مترو در گرمدره است، موضوعی که بسیاری از ساکنان منطقه را ناراحت و گلایه مند کرده است.

یک شهروند ساکن گرمدره در گفتگو با مهر گفت: فروردین ماه سال ۸۸ برای زندگی به گرمدره آمدیم به امید اینکه ایستگاه متروی گرمدره راه اندازی شده و رفت و آمد من و همسرم بین تهران و گرمدره کار ساده است.

پژمان اکبریان خاطرنشان کرد: اما متاسفانه از آن زمان تاکنون این ایستگاه خاک می خورد و هنوز راه اندازی نشده است.

وی ادامه داد: سئوال این است که اگر قرار بود ایستگاه دیر راه اندازی شود یا اصلا نشود چرا ایستگاه ساخته شد آن هم با هزینه های هنگفتی که معمولا ایجاد چنین ایستگاههایی دارد.

شهروند دیگری هم گفت: ما حاضریم از زمینهای خاکی هم خودمان را به ایستگاه برسانیم اما به شرطی که مترو در این ایستگاه توقف داشته باشد.

مسئولان شهر پیگیر راه اندازی ایستگاه مترو نیستند

مجتبی کوچک زاده تصریح کرد: مسئولان شهری پیگیر کار راه اندازی ایستگاه و جاده دسترسی نبوده اند و در طول لااقل دو سال گذشته نشنیده ایم جلسه ای در این خصوص برگزار شود یا موضوعی در مورد این ایستگاه مطرح شود.

 

آنچه مسلم است گفته های شهروندان گرمدره ای بحق است اما به لحاظ تامین امنیت مسافران، نمی توان بدون راه اندازی جاده دسترسی امکان استفاده و توقف مترو در ایستگاه گرمدره را فراهم کرد.

روزانه تا ۱۵ هزار نفر در ایستگاه گرمدره سوار و پیاده خواهند شد

با همه اینها اتفاقی که هفته گذشته افتاد، این امید را در دلهای شهروندان گرمدره ای زنده کرد که در آینده نزدیک بتوانند از این ایستگاه استفاده کنند. ایستگاهی که گفته می شود در صورت راه اندازی روزانه ۱۵ هزار نفر در آن پیاده و سوار خواهند شد.

مردم گرمدره در آرزوی چنین روزی!

در اولین جلسه مسئولان و نمایندگان دستگاههای مختلف شهری با مدیران مترو مقرر شد ایستگاه گرمدره بزودی به بهره برداری برسد.

در این جلسه مسئولان استان البرز بر این نکته که با گذشت حدود ۱۳ سال از بهره برداری خط متروی تهران - کرج ایستگاه گرمدره تنها ایستگاهی است که هنوز به بهره برداری نرسیده صحه گذاشتند.

آنها همچنین تاکید کردند که مردم گرمدره مدتهاست منتظر بهره برداری از این خط هستند تا شاهد حل بخشی از مشکلات حمل و نقل این شهر باشند و برای این منظور باید تصمیماتی جدی اتخاذ کرد

کارشناسان پیش بینی می کنند با بهره برداری از این خط روزانه بین ۵ تا ۱۵ هزار مسافر از طریق این ایستگاه جابجا شوند که این امر در کاهش ترافیک ورودی و خروجی این منطقه و به تبع آن کاستن از مشکلات ترافیک ورودی کرج بسیار موثر خواهد بود.

اولین جلسه هماهنگی احداث جاده دسترسی به ایستگاه گرمدره برگزار شد

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، پس از رایزنیهای مختلف اولین جلسه هماهنگی احداث جاده دسترسی به این ایستگاه که گفته می شود آخرین مرحله از پروژه بهره برداری این ایستگاه است هفته گذشته جلسه ای با حضور معاون عمرانی فرماندارکرج و مشار مدیرعامل و مجری خط مترو تهران - کرج برگزار شد که در آن مسئولان شهرداری و نمایندگان دستگاه های ذیربط ضمن بررسی مشکلات گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

هم اکنون مقرر شده هر هفته جلسه ای برگزار و در خصوص مسائل جاده دسترسی به این ایستگاه و نیز تکمیل و راه اندازی آن و اقدامات انجام شده ارائه گزارش کار شود.

سرحدی معاون عمرانی فرماندار با اشاره به دستور فرماندارکرج و پیگیریهای انجام شده جهت بهره برداری از این ایستگاه و حل مشکلات خواستار سرعت بخشی به این امر شد.

طول خط مترو تهران ـ کرج در حدود ۴۱ کیلومتر است که بر اساس طراحی‌های اولیه باید ۱۱ ایستگاه در این مسیر احداث شود و هم اکنون یکی از ایستگاههای غیرفعال در این مسیر ایستگاه گرمدره است.

به هر حال اندیشیدن به اینکه احداث یک جاده استفاده مردم از ایستگاهی تا این اندازه کارآمد را سالهاست معطل کرده موضوعی است که نیازمند تامل بیشتر و تسریع در اقدامات مسئولان است.

 

 

    نظرات