امکان مقایسه پرو‍ژه‌ های شهرداری یزد توسط تصاویر ماهواره‌ای فراهم شد

امکان مقایسه پرو‍ژه‌ های شهرداری یزد توسط تصاویر ماهواره‌ای فراهم شد

www.BanaNews.irمدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: با تلاش‌ های این سازمان برای نخستین بار در کشور، امکان مقایسه پرو‍ژه‌ های شهرداری یزد توسط تصاویر ماهواره‌ ای فراهم شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی فعالی اظهار داشت: به منظور تشریح قسمتی از عملکرد عمرانی شهرداری یزد، برای نخستین بار در کشور امکان مقایسه پرو‍ژه‌ های شهرداری از طریق تصاویر رقومی ماهواره‌ ای فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: در این فناوری از تصاویر ماهواره ‌ای سال‌های ۸۶ و ۸۹ استفاده شده است که تغییرات عمرانی ایجاد شده در سطح شهر یزد در طول سه سال به راحتی در این تصاویر قابل مشاهده و مقایسه است.

فعالی در تشریح این پرو‍ژه خاطرنشان کرد: با حرکت دادن خط حائل میان هر تصویر، عکس ماهواره پرو‍ژه‌های عمرانی از سال ۸۶ به سال ۸۹ تغییر پیدا می ‌کند و کاربران در سراسر دنیا امکان مقایسه بصری را به راحتی خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد ادامه داد: این تصاویر شامل پایانه مسافربری شهر یزد،‌ تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع)، تقاطع غیر همسطح معلم، میدان صنعت، میدان امام علی (ع)، میدان آیت‌الله مدرسی و پل همافر است که صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ اند و هم ‌اکنون در حال بهره‌ برداری هستند.

فعالی خاطرنشان کرد: این فرآیند با استفاده از توابع فیوژن‌ سازی تصاویر، هم‌ مرجع کردن و ترکیب تصاویر چند طیفی و پانکروماتیک تصاویر با قدرت تفکیک بالا توسط کارشناسان سازمان فاوای شهرداری یزد برای نخستین بار در سطح کشور بومی ‌سازی شده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، وی بیان داشت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به پورتال شهرداری یزد و یا پورتال سازمان فاوا شهرداری یزد، به این تصاویر دسترسی پیدا کرده و با مشاهده آن به مقایسه وضعیت کنونی پروژه‌ ها با سال ۸۶ بپردازند.

 

    نظرات