برگزاری کارگاه آموزشی  پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد و جرائم سایبری "تحت عنوان طرح ملی کاج" در نیروگاه کرمان

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد و جرائم سایبری "تحت عنوان طرح ملی کاج" در نیروگاه کرمان

تاریخ درج خبر :۱۳۹۷/۱۰/۰۹

در این کارگاه دکتر آراسته رییس انجمن بیماران خاص استان گفت: بهترین راه در مسیر مبارزه با خطر اعتیاد، بالا بردن سطح آگاهی جامعه به ویژه جوانان و حمایت های صحیح خانوادگی است.
وی افزود: میزان ابتلاء به اعتیاد و مصرف مواد مخدر و مصرف الکل در ایران بالاست و با وجود اقدامات مختلف قانونی و نظامی برای کنترل مواد مخدر در ایران متاسفانه روند مصرف مواد مخدر در بین جوانان افزایش یافته بویژه افزایش مصرف مواد مخدر جدید از مشکلات فعلی می باشد.
این پزشک متخصص گفت: شکی نیست که سلامت خانواده و به کار گیری روش ها و مهارت های موثر فرزندپروری در رشد سالم فرزندان نقشی اساسی دارد اگر چه عوامل ژنتیک، ذاتی و محیطی در شکل گیری ویژگی ها و تکامل کودک نقش دارند اما فرایند های خانوادگی نیز حائز اهمیتی کلیدی در این راستا هستند.
وی ادامه داد: مطالعات نشان داده است فرزند پروری موثر یک عامل محافظ قدرتمند است و خانواده ها می توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گذاری مناسب و نظارت بر زندگی فرزندان، آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.
در این کارگاه آموزشی سروان محسنی از مرکزپلیس فتا استان نیز بر لزوم دقت مردم در مواجه با جرایم رایانه ای و سایبری تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی های جرایم سایبری این است که شخصی که مرتکب جرم می شود و شخصی که مورد این جرم , واقع شده است مثلا به صورت اینترنتی از حساب او کلاهبرداری شده هرگز یکدیگر را نمی بینند.دوم اینکه افراد، از هر قشری ممکن است مرتکب این جرایم شوند .سوم اینکه انجام جرم در فضای مجازی خیلی سریع , اتفاق می افتد .
وی افزود: تا چندی پیش به لحاظ محدودیت دسترسی افراد جامعه جهانی به اینترنت، مرتکبان محدود و از طیف خاصی , بودند؛ مثل کارمندان ناراضی شرکت های تجاری و امثال آنها که به امکانات رایانه ای دسترسی داشتند.
اما امروزه افراد از طیف های مختلف حرفه ای یا غیر حرفه ای، سازمان یافته یا غیر سازمان یافته ،و نوجوان یا پیر به ارتکاب این جرایم دست می یازند.
وی اظهار کرد: جرایم در فضای سایبری قشر و جامع هدف مشخصی ندارد، و عموم مردم از هر رده سنی مورد تهدیدات و جرایم در فضای سایبری هستند .
وی ادامه داد: علیرغم تاکیدات و هشدارهای پلیس و سایر نهادهای مربوط متاسفانه ما روزانه شاهد وقوع جرایم، در فضای سایبری به خصوص کلاهبرداری‌های مالی هستیم که در آن مردم دچار خسارت مالی, بعضاً سنگینی می‌شوند .
این مقام انتظامی عنوان کرد: به همه کاربران که در فضای سایبری حضور دارند و از این طرق اقدام به فعالیت اقتصادی، و گردش مالی می‌کنند توصیه می‌شود به سادگی فریب وعده‌های پوچ کلاهبرداران را نخورند و در خرید و فروش‌های اینترنتی قبل از هرگونه جابجایی وجهی بررسی‌های لازم در خصوص صحت هویت فرد مقابل را داشته باشند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات