نیکزاد:اموال مازاد را بفروشید و از اعتبار آن برای انجام پروژه‌ها استفاده کنید

نیکزاد:اموال مازاد را بفروشید و از اعتبار آن برای انجام پروژه‌ها استفاده کنید

www.BanaNews.irسرپرست وزارت راه و ترابری در جمع مدیران کل راه و ترابری استان‌ها اظهار کرد: مدیران کل راه و ترابری استان‌ها می‌توانند اموال مازاد را در سراسر کشور به فروش برسانند و از اعتبار آن برای انجام پروژه‌ها استفاده کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس‌ علی نیکزاد که در گردهم‌آیی معاونان و مدیران کل راه و ترابری استان‌ها با حضور قائم مقام وزارت راه و ترابری در ساختمان شهید دادمان سخن می‌گفت، تصریح کرد: ادارات کل راه و ترابری استان‌ها براساس عملکردی که خواهند داشت رتبه‌بندی می‌شوند.

وی با بیان سیاستهای وزارت راه و ترابری تاکید کرد: با هماهنگی انجام شده با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، از این پس انجام برخی پروژه‌ها به‌طور کامل به استان‌ها واگذار می‌شود و معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل نیز آماده تفویض اختیار برای انجام پروژه‌ها به استان‌ها است.

سرپرست وزارت راه و ترابری اضافه کرد: انجام و تکمیل پروژه‌های ناتمام که سال‌های گذشته برجای مانده است در اولویت‌های کاری وزارت راه و ترابری قرار دارد و بایستی استان‌ها لیست پروژه‌های ناتمام را که سالها مانده‌اند تهیه و ارائه کنند.

وی ادامه داد: در کمیسیون تحویل موقت پروژه‌ها همانطور که در قانون هم آمده است نماینده‌ای از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید حضور داشته باشد.

نیکزاد در این گردهم‌آیی با تاکید بر انجام پروژه‌ با قیمت مقطوع در زمان مشخص خواستار ارائه طرح‌های نو در ساخت پروژه‌ها شد و گفت: استفاده از قیر امولسیونی، روسازی بتنی و استفاده از ایده‌های جدید بایستی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم همزمان با افزایش قیمت‌ها کارها را انجام دهیم.

سرپرست وزارت راه و ترابری بیان کرد: نماینده وزارت راه و ترابری در استانها که در شورای برنامه‌ریزی استان نیز حضور می‌یابد، مدیر کل راه و ترابری است.

وی تاکید کرد: مدیران کل راه و ترابری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی تلاش کنند و به منظور انجام امور اداری و صدور مجوز‌های لازم برای بازگشت سریع‌تر سرمایه بخش خصوصی ستاد وزارتخانه آمادگی کامل دارد.

نیکزاد اعلام کرد: امسال راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور با مدیریت معاونت ساخت و نگهداری راه‌های روستایی باید آسفالت شود که در این زمینه هزینه زیرسازی این راه‌ها بر اساس توافقات به عمل آمده توسط استانداری‌ها تامین می‌شود. وی بر تهیه عملیات راهداری و افزایش ایمنی راه‌ها تاکید و خواستار ارائه برنامه جامع در زمینه انجام عملیات راهداری و بهسازی در سه مقطع سال از جمله تعطیلات نوروز، تابستان و زمستان شد.

سرپرست وزارت راه و ترابری در پایان از مدیران کل خواست با حضور در گردهمایی ماهیانه نسبت به ارائه گزارش کارهای انجام شده اقدام کنند.

 

 

    نظرات