عملکرد هلال احمر در حوزه مقابله و امادگی قابل قبول است

عملکرد هلال احمر در حوزه مقابله و امادگی قابل قبول است

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: یکی از اعضای مهم و رکن اصلی شورای هماهنگی مدیریت بحران در کشور و استان جمعیت هلال احمر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان کیامرث حاجی زاده در نشستی با رییس و معاونان کارگروه امداد و نجات استان (مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان) به منظور تبادل نظر در خصوص میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات هلال احمر و بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده گفت: در مرحله پیشگیری، مقابله و آمادگی با طرح های خوبی که هلال احمر در سطح کشور و استان اجرا می کند برای ما اطمینان خاطر بیشتری را در شورای مدیریت  بحران استان ایجاد کرده است.

وی افزود: مجموعه هلال احمر در ۲ سال اخیر تحولات خوبی داشته است و در حوزه سرمایه‌های اجتماعی، جذب یاوران،مددکاران و اموال و املاک و مستغلات غنی شده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در این برهه از زمان نگاه علمی و کارشناسانه در عملکرد هلال احمر نهادیه شده است که انتظار می رود این روش ادامه پیدا کند.

وی گفت: برای اولین بار در  حوزه اموزش اعضایی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان  از اساتید دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر بهره بردیم که ظرفیت خوبی داشت و به نوعی بومی سازی بومی سازی مساله آموزش در حوزه بحران به شمار می رود.

حاجی زاده  با اشاره به سیلاب سال ۹۵ بیان کرد: اگر طی این روزها با توجه به بارشها وقایع سال ۹۵ تکرار نشده است به علت انسجام، تعامل و عدم بخشی نگری میان دستگاه های استان بوده است همچنان انتظار می رود که تا ۷۲ ساعت آینده تمامی دستگاه ها آماه باش باشند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات