جمالی نژاد: کارگروه های تخصصی با حضور شهرداران و مدیران شهرداری ها تشکیل شده است

جمالی نژاد: کارگروه های تخصصی با حضور شهرداران و مدیران شهرداری ها تشکیل شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏های کشور از تشکیل کارگروه های تخصصی در موضوعات حوزه وظیفه ای شهرداریها با حضور شهرداران و مدیران شهرداری ها به منظور همفکری، تعامل و تبادل نظر بهتر در خصوص موضوعات کاری شهرداریها و بررسی کارشناسی مسائل و مشکلات آنها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق گفت: این کارگروهها با حضور شهرداران و معاونان و مدیران دفاتر تخصصی شهرداری کلانشهرها، مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به دبیری دفاتر تخصصی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: پیش از این ضمن اعلام عناوین کارگروهها به شهرداریها از آنها خواسته شده که با توجه به تجربیات و اقدامات انجام شده یکی از این کارگروها را برای عضویت انتخاب نمایند.

وی افزود: تاکنون این کارگروهها در موضوعات "ساختار و تشکیلات و بهبود روشها"، " حقوقی و امور قراردادهای شهرداری ها" و "سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی" تشکیل شده است و کارگروه های "برنامه و بودجه " و "حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری" در این هفته و کارگروه " شهرسازی و خدمات شهری" هفته آینده تشکیل می شود.

جمالی نژاد همچنین گفت: در این جلسات با رای حاضران رییس و همچنین نایب رییس کارگروه از میان شهرداری های حاضر انتخاب و در صورت لزوم کمیته های فرعی هم تشکیل می شود و دفاتر تخصصی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مسوولیت دبیری کارگروه را برعهده دارند.

وی افزود: تلاش می شود تا در این کارگروه ها از پیشنهادها و نظرات شهرداران و مدیران و کارشناسان باتجربه شهرداری ها، اعضای شوراها، مدیران استانداری ها، مدیران دستگاه های مرتبط و افراد صاحب نظر در دانشگاهها و مراکز پژوهشی استفاده شود.

جمالی نژاد اضافه کرد: اصلاح دستورالعمل ها و شیوه نامه هایی که نیازمند به روز شدن است، تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص موضوعاتی که از جمله انتظارات اصلی شهرداریها از دولت و مجلس و سایر دستگاههاست و انتقال تجربیات موفق شهرداری ها از جمله اهداف تشکیل این کارگروههاسست.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات