جبران کاستی‌ها با تکیه‌‎بر قانون اساسی و اصول و  ...

جبران کاستی‌ها با تکیه‌‎بر قانون اساسی و اصول و ...

جبران کاستی‌ها با تکیه‌‎بر قانون اساسی و اصول و مبانی ارزش های انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری صبح امروز و در آغاز چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد به تشریح مناسبت های هفته جاری پرداخت و با گرامیداشت ۶ بهمن، روز جهانی گمرک، اظهارکرد: در حوزه مبادلات و توسعه اقتصادی هر کشوری، گمرک بعنوان ناظر بر ورود و خروج کالاها در مبادی مختلف نقش بسزایی ایفا می‌کند و تاثیر بسزایی در زمینه تسهیل حوزه صادرات و واردات دارد.

آغاز دهه مبارک فجر مناسبت دیگری بود که حیدری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: دوازدهم بهمن و بازگشت امام خمینی‌(ره) به میهن اسلامی، روزی ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی است.

وی افزود: رشادت‌ها، فداکاری‌ها و انسجام و همراهی مردمی در جریان مبارزات سال ۵۷، به زعامت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، در دوازدهم بهمن به ثمر نشست و امام خمینی‌(ره) با عزم جدی و علی‌رغم همه تهدیدها و مشکلات به کشور وارد شدند و با هدایت و رهبری خود، خاطره‌ای شوق انگیز برای همگان به ارمغان آوردند.

حیدری با بیان اینکه نوع استقبال و حضور مردم در بهشت زهرا یکی از نقاط برجسته انقلاب محسوب می‌شود، گفت: مبارزات مردمی در جهت تحقق منویات و خواسته‌ها در ایران سابقه ای ۱۰۰ ساله داشته که مهمترین محور آن خواست و مطالبات مردمی بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب شعارهای ماندگار و خوبی از سوی مردم مطرح می‌شد؛ در آغاز چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی، باید به این شعارها مراجعه کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» علت موجبه و تداوم انقلاب خواهد بود؛ مردم در کنار این شعار، به مباحثی چون برابری، برادری و حکومت عدل عدلی اشاره داشته و دارند.

حیدری با بیان اینکه پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی بخش زیادی از ارزش‌ها، آرمان‌ها و خواسته های مردم با همت و تلاش اقشار مختلف و ارکان نظام محقق شده است، افزود: براساس آمارها و شاخص‌ها، در حوزه های مختلف موفقیت های ارزشمندی کسب کرده‌ایم و بازگو کردن این دستاوردها برای نسل جوان که انقلاب را لمس نکرده بسیار ارزشمند و ضروری است.

وی همچنین گفت: علی رغم تمامی موفقیت‌ها کسب شده، کاستی‌ها، کمبودها و نارسایی‌هایی نیز وجود دارد که همچنان بر محور اصول و مبانی ارزش‌های انقلاب و با تکیه بر قانون اساسی می‌توان در جهت تحقق آنها گام برداشت.

حیدری برگشت به اصل انقلاب را برگشت به خواست و مطالبات مردمی دانست و اظهارکرد: مطالبات به حق، قانونی و مشروعی در قانون اساسی تصریح شده است و امیدواریم در کنار مردم و با اتکاء به این ارزش‌ها برای تحقق آرمان‌ها تلاش کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: همچنان که در ۴۰ سال به داخل و ظرفیت های خود متکی بودیم، با حفظ انسجام، وحدت، همدلی و تکیه بر اصول مصرح در قانون اساسی و همچنین مشارکت و توجه به تمامی جریانهای دلبسته به انقلاب، رفع کمبودها و نارسایی‌ها را با رویکرد اصلاحی و هدایت های رهبری معظم انقلاب به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

حیدری افزود: نگاه به درون در دوران جنگ تحمیلی، سازندگی و تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی کمک حال ما بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سرنوشت کشورهایی که موفقیت خود را به خارج از مرزهای خود گره زده‌اند را شاهدیم، گفت: رمز موفقیت جامعه ما تکیه بر ارزش‌ها و منابع داخلی بوده و باید تلاش کنیم تا این انسجام و وحدت را با صبوری و تحمل و مشارکت آحاد جامعه، با همه گرایش‌ و سلیقه‌ای در داخل نظام تداوم ببخشیم.

حیدری اشاره‌ای هم به ایده جدید استاندار خراسان رضوی مبنی بر تقسیم استان به چند منطقه اقتصادی داشت و خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که شهرداری مشهد بعنوان معین منطقه ۳ انتخاب شده است؛ این تفاهم را به فال نیک میگیریم و شورای شهر مشهد در چارچوب وظایف و اختیارات و قانون به اجرایی شدن این تفاهمنامه مساعدت خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی، میهمان چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد و حیدری در این خصوص گفت: نیروی انتظامی یکی از محورهای اساسی تامین امنیت داخلی و مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه فصل مشترک فعالیت مدیریت شهری و نیروی انتظامی، تعدد و تکثر ماموریت‌هاست، افزود: این مجموعه با ایثار، فداکاری و گذشت خود امنیت را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد و چه بسیارند فرزندانی که در عرصه خدمتی خود در نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حیدری همچنین گفت: رویکرد حاکم بر نیروی انتظامی استان خراسان رضوی، رویکردی اجتماعی بوده و نگاه صرف انتظامی حاکم نیست؛ خوشبختانه شاهد تعامل و ارتباط نزدیک این مجموعه با مدیریت شهری هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات