همزمان با کنگره سرامیک ایران ، جایزه علمی استاد «مارقوسیان» به بهترین آثار علمی سرامیک نوین اهدا می‌شود

همزمان با کنگره سرامیک ایران ، جایزه علمی استاد «مارقوسیان» به بهترین آثار علمی سرامیک نوین اهدا می‌شود

www.BanaNews.irهشتمین کنگره سرامیک ایران با شرکت ۸۰۰ نفر از استادان، دانشجویان، متخصصان و اندیشمندان ایران و ایتالیا، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در محل دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر حسین سرپولکی، دبیر کنگره و رییس انجمن سرامیک ایران، هدف از برگزاری این نشست دو روزه را حمایت از پژوهش‌های علمی حوزه سرامیک، توسعه فناوری نانو، ارتقای صنایع وابسته، بحث و تبادل نظر و مبادله دستاوردهای صنعتی و تحقیقاتی علوم نوین سرامیک دانست و گفت: طی دو روز برگزاری این کنگره، ۲۶۴ مقاله برگزیده از بین ۳۷۰ مقاله دریافتی در ۹ موضوع سرامیک مهندسی و استاندارد در محیط زیست، سرامیک ساختمانی رنگ و سیمان، دیرگداز،‌ پوشش‌های سرامیکی، شیشه و شیشه سرامیک، الکتروسرامیک‌ها و پیل‌های سوختی، سنتز پودر و الیاف سرامیکی، بیوسرامیک‌ها و فرآیند ساخت ارائه می شود که از این تعداد ۶۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۰۰ مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

دبیر هشتمین کنگره سرامیک ایران افزود: سه تن از اندیشمندان ایتالیایی ضمن حضور در این نشست با سخنرانی و ارائه مقاله در زمینه‌های انرژی و کاهش انرژی در صنعت به سوالات شرکت کنندگان پاسخ خواهند داد.

رییس انجمن سرامیک ایران همچنین با برشمردن ویژگی‌های علمی – شخصیتی استاد واهاک کاسپاری مارقوسیان، استاد تمام دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت و بنیانگذار علم نوین سرامیک ایران گفت: در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره، انجمن سرامیک ایران و استادان دانشکده مذکور با هدف پاسداشت مقام علم و عالم با اعطای لوح سپاس از خدمات گرانقدر علمی این استاد فرهیخته تجلیل می‌کنند.

وی افزود: تجلیل از مقام این استاد فرزانه در حقیقت شروع پاسداشت از مقام کسانی است که از زمان تشکیل رشته سرامیک – حدود سه دهه قبل – و همچنین توسه و گسترش بی‌نظیر صنایع وابسته و در سر صدر آنها صنعت کاشی ایران نقش داشته و دارند.

سرپولکی ابراز امیدواری کرد که با تجلیل از نام‌آوران این رشته، فرهنگ تقدیر از بزرگان با حضور خود آنان در انجمن سرامیک پی گرفته شود که این زمینه را برای تشویق دانشجویان جوان نیز فراهم خواهد کرد.

وی برگزاری مسابقه علمی بین دانشجویان شرکت کننده در کنگره را از دیگر برنامه‌های این نشست دانست و گفت: برای نخستین بار جایزه ارزنده علمی استاد واهاک کاسپاری مارقوسیان به تشخیص انجمن سرامیک ایران در سال ۱۳۹۰ به بهترین اثر علمی برگزیده اعم از مقاله، کتاب، پژوهش و .... در زمینه‌های علوم نوین سرامیک اهدا می‌شود و اعطای این جایزه به صورت سالانه استمرار خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، دبیر هشتمین کنگره سرامیک، برگزاری شش دوره آموزشی، تشکیل میزگرد با موضوع نقش انرژی در صنایع کاشی و سرامیک و برپایی نمایشگاه آخرین دستاوردهای علوم سرامیک توسط ۲۵ شرکت فعال کشور را از دیگر برنامه‌های این نشست برشمرد.

    نظرات