آموزش و فرهنگ سازی اصل مهم توسعه شهری

آموزش و فرهنگ سازی اصل مهم توسعه شهری

شهردار نهاوند در نشستی که با هدف تشریح و تاکید بر اهمیت آموزش بازیافت زباله و تفکیک از مبدا برگزار شد،  در جمع مدیران مدارس شهر نهاوند گفت:توسعه فرهنگی در هر کشور سبب رشد و استقلال در آن کشور می شود به همین منظور شهرداری نهاوند به منظور نهادینه نمودن تفکیک زباله از مبدا در نظر دارد این امر را با حمایت مدیران و کارکنان این نهاد شروع و فرهنگ سازی نماید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نهاوند،محمد حسین پور با اشاره به تعامل دو سویه شهرداری و آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگر مدیران مدارس بتوانند در اجرای این طرح شهرداری را یاری دهند خواهیم توانست طرح های دیگر را به اجرا برسانیم.

حسین پورهم چنین با اشاره به دهکده جهانی و مبادله اطلاعات در دنیا افزود: آموزش و فرهنگ سازی بخش مهمی از تحقق این مسیر را شامل می شود که قشر فرهنگی و معلمان با آموزش های شهروندی می, توانند در این همیار شهرداری باشند.

وی تاکید کرد:هرگونه اقدام در بحث آموزش سرمایه گذاری در بلند است که بازتاب آن به جامعه و مردم بازخواهد گشت.

حسین پوردر ادامه خواستار تفکیک زباله بخصوص زباله توسط مدارس شد و گفت: خوشبختانه با حضور شورای برنامه ریز و کار بلد خواهیم توانست با اجرای پروژه های ماندگار نهاوند را هرچه بیشتر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.

در ادامه نشست رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند با اشاره به اینکه بانوان در جامعه ۵۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند از اجرای عملیات احداث پارک بانوان خبر داد و گفت:با توجه به نقش و جایگاه بانوان در امر آموزش و تربیت از آنان خواستار همکاری و بازیافت کاغذ مدارس توسط دانش آموزان و همچنین آموزش تفکیک به آنان در منازلشان شد.

عبدالعلی ملکی هم چنین پروژه های فعال شهرداری به منظور رفاه حال شهروندان از جمله احداث پارک نواری چهار باغ(حدفاصل پارک کوثر تا باغ بهشت)،تفریحی توریستی بام نهاوند،نصب علائم ترافیکی و ... اشاره کرد و خاطر نشان کرد:با افتتاح و بهره برداری پروژه ها شاهد تحول در این شهر خواهیم بود..

ملکی ادامه داد:اگر تفکیک زباله به نحو احسن صورت گیرد بخشی از مخاطرات زیستی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

لازم به ذکر است در این نشست رئیس شورای شهر و شهر به سوالات معلمان و مدیران پاسخ گفتند.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری نهاوند

    منبع خبر

    شهرداری نهاوند

    شهرداری نهاوند

    شهرداری نهاوند یک شهرداری در شهر نهاوند می باشد

      نظرات