چهارمین جلسه شورای حقوقی منطقه ۳ کشوری در تبریز برگزار شد

چهارمین جلسه شورای حقوقی منطقه ۳ کشوری به میزبانی آب منطقه ای آذربایجان شرقی با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، مدیران عامل شرکتهای آب و برق ، مدیران و کارشناسان حقوقی استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی در حوزه آب و برق، وجود قوانین برای برخورد با ایجاد خسارت به تاسیسات آب و برق و مخابرات را نشانگر اهمیت این موضوع دانست و در خصوص چالشهای موجود در بخش آب، افزود: در حال حاضر  با پارادوکسی رو به رو هستیم از یک سو می خواهیم به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی برسیم و از سوی دیگر برای تحقق این هدف ناچاریم محدودیت های روزافزون منابع آب را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با تاکید بر استفاده از ظرفیت قانونی برای بسط و گسترش فرهنگ استفاده بهینه از منابع آب، برق و گاز اظهار داشت: انجام فرایند مستمر و طولانی مدت فرهنگسازی، لازمه همراهی و مشارکت مردم در تحقق فرهنگ مصرف بهینه است .

وی افزود: با اختیاراتی که قانونگذار به متولیان آب داده، و با ظرفیت های قانونی موجود، کمترین نیاز برای اخذ دستورات قضایی برای برخورد فیزیکی و انتظامی با تخلفات آبی وجود دارد.در عین حال تنقیح قوانین با همکاری دستگاه قضایی در موارد چالش برانگیز، اجرای طرح جانمایی و الکترونیکی سازی اسناد برای ساماندهی بهتر امور قضایی می تواند کارگشا باشد.

مظفری در پایان افزایش ارتباط دوسویه با مسئولان قضایی برای پیشگیری از مشکلات و استفاده از ظرفیت های قانونی و تعریف پلیس ویژه تحت آموزش نیروی انتظامی و تحت مسئولیت وزارت نیرو برای حل مشکلات پیش آمده را پیشنهاد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات