بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان از روند اجرایی...

مهندس وحید خرّمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان از روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی احداث سدهای لاستیکی شهرستان لنگرود بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گیلان ، مهندس خرّمی مدیر عامل این شرکت از سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از نزدیک بازدید و به اتمام طرحها جهت بهره برداری در فصل زراعی جاری تاکید نمود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت: سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸ درصدی بر خوردار است.

وی افزود: سد لاستیکی پهلوان بست با ظرفیت مخزن ۴۵۰ هزار متر مکعب و حجم تنظیمی آب سالیانه  ۱/۷ میلیون متر مکعب و ارتفاع لاستیک ۳ متر و طول تاج ۶۹ متر بر روی رودخانه شلمانرود با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه ، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه در حال احداث می باشد.

مهندس خرّمی در ادامه بیان داشت: سد لاستیکی گالشکلام نیز بر روی رودخانه شلمانرود با حجم مخزن ۴۰۰ هزار متر مکعب و حجم تظیمی سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب و با ارتفاع سر ریز لاستیکی  ۲/۵  متر و طول تاج ۵۳ متر با هدف توسعه و بهبود ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه و ایجاد حوضچه مکش مناسب پمپاژ آب، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب شور دریا در حال اجراء می باشد.

شایان ذکر است سابقه استفاده از سدهای لاستیکی در دنیا به حدود ۶۰ سال اخیر می رسد و تخمین زده می شود در حال حاضر بیش از چهار هزار سد لاستیکی در مناطق مختلف دنیا ساخته شده است. با توجه به عملکرد مناسب سدهای لاستیکی ، مطالعه و ساخت این سدها در نقاط مختلف دنیا در حال افزایش است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات